Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til oprettelse af virksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jan 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Som helt nystartet står jeg overfor at skulle oprette et IVS til en virksomhed, som sælger undervisning i eSport. 

Jeg kan fornemme, at der i samme omgang er mange fordele ved at oprette et holding selskab, (også IVS?) som ejer driftsvirksomheden.

  Helt konkret, foregår det så sådan, at jeg først opretter holdingselskabet, og derefter opretter mit egentlige selskab, hvor holdingselskabet er angivet som ejer?

- og i forlængelse: Da vi er tre ejere af driftsselskabet, opretter vi så kun et enkelt holding og ejer 33 % hver, som derefter ejer 100 % af driftsselskabet, eller opretter vi tre forskellige holdingselskaber, som ejer 33 % af driftsselskabet?

På forhånd tak for hjælpen!

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

...

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Holding kan være ret fint hvis man netop er 3 ejere eller hvis man siden vil have relativt let ved at tage nye ind og gamle ud - men ellers er det naturligvis en ekstra fast omkostning - erhvervskonto i banken koster ofte noget for hvert selskab - arbejdsskadeforsikring koster ofte noget (lovpligtig for ejer i hvert selskab også holding) der sambeskattes og dermed vanskeligere årsrapport. Der er ikke nogen skattefordel ved holding i forhold til selv at få penge ud.

Ja - holding først og holding opretter så drift - jeg ville have hvert sit holding med indre i mener at kunne spare og bare eje jeres IVS som personer

læs lidt om fordele og ulemper ved holding http://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/holding-kort-om-for-og-bagdele.html 
Og overvej min bog om netop IVS som link - e-bog eller paperback i kan læse på skift - Der er mange af de meget vigtige ting, herunder ejeraftale, skat, moms og meget andet vigtigt huskestof og nyttigt gennemgået letlæst

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Jan 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)