Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til start af eget tøjmærke.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Brøndby
Tilmeldt 8. Aug 16
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har fået en super god ide til et tøjbrand som passer godt ind i vores tid og ikke er til at finde på markedet i dag.

Jeg aner intet om at starte et tøjmærke, produktion eller markedsføring af tøj, men jeg kaster mig ud i det med åbne arme og klar til at lære.

Jeg har fået lavet et logo og har også legede med nogle designs (blot på papir). Jeg har styr på at drive webshop, sende pakker og alt det der hører med, men jeg har et par spørgsmål til tøjverdenen!

- I hvilket program kan jeg designe mit tøj og hvordan vil producenten have designsne?

- Hvor kan jeg få produceret tøjet henne? Note: Skal ikke bare være nogle standard t-shirts, men gerne med mulighed for eget præg på selve tøjet.

- Hvordan kommer man ud til de første kunder og hvilke events er værd at tage til, (som er mulige)?

- Hvordan starter man det hele? Hvor meget tøj skal man tage hjem første gang? Hvor mange forskellige (Designs? Farver?)? Hvordan kommer man ud til folk med et lille budget?

På forhånd mange tak for hjælpen og rigtig god Torsdag!

Mvh. Martin Bjørn

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin.

Efter at have arbejdet med en række tøjvirksomheder, vil jeg give dig et par råd, jeg har erfaret (læs kun førset råd, hvis du kan tåle kritik):

1. Undersøg andre muligheder. Jeg forstår godt, at det er fedt at have sit eget tøjmærke og have drømme om at ende som Ralph L, Tommy H. eller hr. Nike Wink. Udfordringen er blot, at rigtig mange starter tøjforretninger - som i rigtig, rigtig mange. Se fx her på Amino; der finder du tusindevis af opslag som dit her. Og det er blot et tillæg til de KÆMPE STORE (gigantiske) webshops med tøj, der allerede er; Boozt, Zalando mv. Zalando alene stod i 2016 for 2,6% af HELE omsætningen på dansk e-handel

2. Skil dig ud. Ja, jeg ved, at det lyder banalt - men så mange tøjmærker trykker lidt design på en T-shirt og tror, det er nok. Det er slet, slet ikke nok. Adskil dig i din branding (ja, jeg bruge fy-ordet) og markedsføring. Henvend dig evt. knivskarpt til en begrænset målgruppe, som de store tøjmærker overser. Eller gør noget, de andre ikke kan; give hver T-shirt et nummer (1, 2, 3, 4 mv..). 

3. Få dit tøj ud i butikkerne. Alt for mange når aldrig længere end en et-par-tusinde-kroners-omsætning-om-måneden-webshop. Og det er også ok - men du har virkelig gode muligheder, hvis du kommer i butikker. For det første, så bestiller butikker en RØVFULD ad gangen; meget mere end private webshop-kunder. For det andet, giver dig dig et springbræt videre og noget autoritet. Du kan også forsøge at komme ind på forskellige webshops.

4.  Få dig en email markedsføringsstrategi, der sparker røv (hvis du vil lave en webshop eller B2B-portal). Adwords og SEO er SÅ proppet i tøjbranchen; vi har virkelig oplevet, at vores kunder har fået et ekstra ryk gennem email markedsføring. 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)