Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilbud fra AF om job m. løntilskud

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :
God damn, tag dog springet og smid sutten. Hvad er det værste der kan ske?
Hvis du ikke kommer væk fra AF, så finder du dig selv siddende på en bænk med en bajer i hånden om 10 år ;-)

Dbh Martin
Fra Århus C
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 16:54
Dato: 3/5/2006 4:45:19 PM
Forfatter: Martin Thorborg
God damn, tag dog springet og smid sutten. Hvad er det værste der kan ske?

Hvis du ikke kommer væk fra AF, så finder du dig selv siddende på en bænk med en bajer i hånden om 10 år ;-)

Dbh Martin

I consider myself "Kicked in the butt"

Det er med i overvejelserne... Uha det knager her i Århus...
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 19:53

Hvorfor er dit bierhverv kun BI-erhverv? For mig at se må man tage springet på et tidspunkt og knokle hårdt igennem. Da jeg tog springet fra deltid til fuldtid var jeg godt klar over, at jeg havde nogle udgifter der bare skulle falde på de rigtige tidspunkter... Så er det med at knokle for dit erhverv. Hårdt arbjde at gøre det. Men du fokuserer 100% på det, fordi der ikke er andet...

Tror også der ligger noget psykisk i at have økonomisk "støtte". Du behøver ikke bruge 70 timer om ugen på dit erhverv, fordi regningerne skal jo nok blive betalt alligevel. Tag chancen. Kom ud af AF, som Martin siger. Og knokl for dit firma, mester

Lad os da høre, hvad du finder frem til mandag

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 23:28
Hejsa,

Jeg har været den nøjagtig samme tur igennem. Nåede dog ikke til job med løntilskud - men blev temlig træt af møder hos AF, fagforening osv.

Vend den om, og se det som en motivationsfaktor at du nu ikke er hæmmet af AF mere, er fri og simpelthen er nød til at tage dit projekt alvorligt.
Det hjæler faktisk - og før eller siden skal du alligevel ta'' beslutningen om det er Bi-erhverv for evigt eller ikke...

/ Thomas
Tilmeldt 2. Mar 06
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 09:54
Hej Morten
Hvis det kniber lidt med modet til at tage den endelige spring og gøre dit bierhverv til dit erhverv ville jeg til hver en tid hellere vælge et job jeg selv havde fundet, hvor jeg kunne beskæftige mig med det jeg gerne vil, fremfor et eller andet obskurt løntilskudsjob som AF har gravet op.  Der er en del arbejdsgivere der spekulerer i det der med løntilskud og du har en god sandsynlighed for at ryge ud når tilskuddet ophører, SAMTIDIG med at du stadig har pligt til at være aktivt jobsøgende mens du er hos firmaet.. Det er simpelthen et dødsygt system...
Hvis du tager jobbet hos det firma du kender i forvejen får du da et lille pusterum til endnu engang at overveje situationen og forberede dig på at tage springet. Jeg ville nok ikke dele min ide med dem hvis jeg var i dine sko, det kan du gøre hvis du bestemmer dig for ikke at tage springet.
Men tag ikke fejl - AF holder øje med dig og eftersom der er mange af dem og de ikke har andet at lave skal du passe meget på ikke at sætte en fod forkert. Som eksempel kan jeg nævne at jeg i sin tid missede et møde med dem (et af de der latterlige med 20 mennesker i samme rum, hvor man skal bevise at man er jobsøgende og kan finde ud af at skrive et cv) fordi jeg lige havde mistet min far og var optaget af bedemænd, skifteret, begravelsesforberedelser og al den slags som man slet ikke er mentalt parat til, når man sørger. Dagen efter (!) modtog jeg et brev fra dem om at jeg ikke var til rådighed og at jeg ville miste mine dagpenge, hvis jeg ikke havde en rigtig god forklaring.. Det tog et meget langt brev og flere telefonsamtaler at overbevise dem om at jeg stadig skulle have dagpenge, og at det var en sand historie, og ikke noget jeg lige havde opfundet til lejligheden..

mvh
Helle

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:08
Dato: 3/6/2006 9:53:56 AM Forfatter: Helle
Men tag ikke fejl - AF holder øje med dig og eftersom der er mange af dem og de ikke har andet at lave skal du passe meget på ikke at sætte en fod forkert.

Jeg har tidligere været ansat hos AF i Nordjylland, og jeg vil til mine tidligere kollegers forsvar sige, at der absolut ikke er mange af dem i forhold til mængden af opgaver. Nogle opgaver er kontrolopgaver, og nogle af disse munder ud i "trusselsbreve", som det Helle har fået.
Når jeg ikke nåede frem til pensionen i AF skyldes det primært, at jeg ikke følte, jeg kunne stå inde for den måde, vi var tvunget til at behandle de ledige på. De fleste AF-medarbejdere hader det - nogle enkelte nyder det.
Man kan ikke selv formulere sine breve, så man er tvunget til at udsende volapyk. En sag om mistet dagpengeret vil altid foregå som et samspil mellem AF og a-kassen. Mange oplever derfor, at de må fortælle de samme ting igen og igen.

Men altså - rigtig mange af mine tidligere kolleger er gode og venlige mennesker, der drømmer om at gøre en forskel og hjælpe folk i arbejde. De er blot underlagt et system, som i høj grad forhindrer dem i at realisere denne drøm.

mvh Hans
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 10:22
Jeg vil også mene, at det primært er AF-systemet, der er tåbeligt - ikke de, der arbejder der. Desværre er der jo også de tilmeldte, der skal have hårdt mod hårdt, så de kommer i gang. Jeg er nok en af de få, der ikke kan se ideen med at nogle bare skal gå rundt og hygge sig på det offentliges regning mens andre skal knokle r.... ud af bukserne for at få deres verden til at hænge sammen. Så hvis man reelt ikke kan finde et arbejde eller er uarbejdsdygtig skal man have hjælp. Ellers så er det bare at skrubbe ud og komme igang.

Når vi til stadighed diskuterer vores velfærdssamfund skyldes det jo, at det er dyrt - men hvis man også skal betale for, at folk ikke gider at lave noget men er af den overbevisning at det offentlige SKAL støtte dem, så er vi tilbage til den sædvanlige historie om at nogen ødelægger
en nødvendighed for andre.

Hilsen Jakob

Tilmeldt 2. Mar 06
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 12:00

Hej Hans

For god ordens skyld kan jeg lige tydeliggøre at det i høj grad er systemet og ikke de ansatte jeg er ude med riven efter! Det virker utroligt ineffektivt og min oplevelse er at man som ledig bliver behandlet som et barn, der hele tiden skal holdes i hånden og følges op på. For mig er det ikke særlig motiverende - tværtimod.

Som et ekstra eksempel på deres mærkværdigheder kan jeg fortælle at da jeg havde fundet et job - selvfølgelig helt uden deres hjælp - kontaktede de på egen hånd min nye arbejdsgiver for at spørge ham om han ikke havde lyst til at søge om et løntilskud til mig! Altså !!! Det er også mine skattekroner der går til den slags, og det er da helt ude i hampen i den grad at smide rundt med pengene.

Sååå systemet kan i høj grad forbedres, men det tillod jeg mig også at konkludere var din holdning.

mvh
Helle

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 12:47
Dato: 3/6/2006 10:21:59 AM Forfatter: JakobN
Jeg vil også mene, at det primært er AF-systemet, der er tåbeligt - ikke de, der arbejder der. Desværre er der jo også de tilmeldte, der skal have hårdt mod hårdt, så de kommer i gang. Jeg er nok en af de få, der ikke kan se ideen med at nogle bare skal gå rundt og hygge sig på det offentliges regning mens andre skal knokle r.... ud af bukserne for at få deres verden til at hænge sammen. Så hvis man reelt ikke kan finde et arbejde eller er uarbejdsdygtig skal man have hjælp. Ellers så er det bare at skrubbe ud og komme igang.

Hvad så hvis man, som en jeg kender, ligger i gråZonen? Han kan få arbejde, bare langt væk, men det passer ikke ind i hans hverdag (Han kan ikke få det til at hænge sammen med at hente børn, han er alene om børnene) ham og hans familie er ramt af hvad man kalder for "sociale Begivenheder" altså, ikke drikkeri eller misbrug, han er bare en uheldig fyr, han balancerer jo helt tiden på kanten ved ikke at tage det der lægger for langt væk... Er han osse i dine øjne en samfundsnasser?
Fra Århus C
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 15:55
Lige en hurtig opdatering:

Jeg har snakket med AF, og de sagde at siden jobbet var med løntilskud, så var der ikke "tvang". Det var altså et tilbud om aktivering, på linie med kurser og den slags.

Nu vil jeg så overveje om jeg skal tage kontakt til virksomheden og se om man måske kunne lande sig en deltidsstilling.

Tak for jeres input indtil nu. Lige meget hvad, så vil jeg arbejde på at komme hurtigst muligt ud af systemet.
Side 2 ud af 3 (29 indlæg)