Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et par spørgsmpl til en mulig konkurs af mit Aps, håber I kan hjælpe

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 28. Oct 08
Indlæg ialt: 220
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoner

Jeg har et ApS hvor jeg synes udgifterne begynder at blive større end indtægterne, så lige nu overvejer jeg hvad jeg kan/skal gøre, en af disse overvejelser er en konkurs.

Jeg har ca 85.000 kr. på kontoen, jeg har ikke andre aktiver bortset fra en mobiltelefon og en printer. 

Jeg har en gæld til en bekendt som lånte mig nogle penge i september sidste år, det er 40.000 kr. som vi har aftalt skal forfalde til 1/2 18

Derudover skylder jeg ca 55.000 kr. i moms for 2. halvår af 2017 som skal betales senest den 1/3.

Jeg vil allerhelst have mit firma til at køre videre, og håber også jeg får nogle indtægter inden 1/3, men bliver nødt til at være en smule forberedt.

Jeg har i den anledning lidt spørgsmål.

1: Kan jeg godt betale min bekendte tilbage 1/2, køre videre i februar og se om der kommer nogle flere indtægter og hvis ikke der gør det, så begære firmaet konkurs uden det får indlydelse på det jeg har betalt tilbage til ham? Jeg har nogle af pengene tio moms stående, udfordringen er bare at hvis jeg betaler dem så har jeg ikke penge til den der sikkerhedsstillelse man skal indbetale ved en konkurs. 

2: Jeg overvejer også at finde de sidste penge privat og skyde ind så jeg har til momsen, udfordringen blir så de næste måneder hvis der ikke kommer flere indtægter ind, så har jeg ingen penge jeg kan bruge til en fremtidig sikkerhedsstillelse ved en eventuel konkurs? 

3: er det altid de der 30-40.000 kr. man skal betale i sikkerhedsstillelse ved en konkurs, eller kan man på nogen måder komme nemmere ud af det?

4: ved en sikkerhedsstillelse på 40.000 kr. så regner jeg ikke med en advokat vil bruge dem alle, bruges resten så til fx at betale noget af den manglende moms.?

5: Jeg ejer mit Aps igennem mit holding selskab, har det nogen betydning af nogen art?

er der andet I synes jeg ska vlre opmærksom på må I endelig melde ind.

Med venlig hilsen

Den der håber det hele går i orden. 

Blogger på www.stomien.dk

Tilmeldt 28. Oct 08
Indlæg ialt: 220
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Jeg kom også til at tænke på om jeg kunne indbetale så meget moms som muligt efter jeg har betalt min bekendte lånet tilbage, og så få lavet en tvangsopløsning i stedet? jeg ved ikke hvordan det foregår og om det er muligt men ville bare høre om det kunne være en mulighed så jeg trods alt fik betalt en del af momsen tilbage.

vh

Blogger på www.stomien.dk

Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg vil rigtig gerne prøve, at hjælpe dig lidt videre med det her. Men det kræver, jeg får lidt mere indsigt i din forretning.

Først og fremmest så skal du ikke selv melde selskabet konkurs.

Dernæst så den gæld du har til din ven på de 40.000 kr. er vel en privat gæld mellem dig og din ven? Altså er det ikke selskabet, som skylder din ven de penge, men derimod dig personligt, eller er jeg galt på den...? Du har jo formentlig lånt de penge, for at kunne låne dem videre til dit selskab? I så fald vil selskabet betale dem tilbage til dig, når/hvis der er plads til det i selskabets økonomi.

Du er meget velkommen til, at kontakte mig her igennem Amino, på mail khovsgaard@gmail.com eller tlf. 21 92 28 65.

Mvh. Kasper

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan i alverden kan du skylde 55k i moms ?

Når du solgt er noget , så har moms sin egen regnskab og indtægter/udgifter har sine egen regnskab.

Du skal ikke lægge de to ting sammen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vel nemt at skylde 55 t moms fra 4 kvartal 2017 - det er vel ret så almindeligt at mange må bruge de penge der nu en gang findes likvidt, til kreditorer osv - og ja - når så momsen kommer og banker på, så bliver den nødlidende, ganske som de fleste andre store kreditorer der måske havde givet lang snor med 55. 000 kr - Usædvanligt er det ikke - Moms indgår for langt de fleste blot likviditetsmæssigt i driften og ofte med forventning om, at man jo når at få en masse penge ind igen 1/1 til 28/2 så der er til momsen. 

i den idelle verden kunne det givet undgås, men - det er ikke usædvanligt

Til gengæld er der jo 85 t åbenbart på kontoen  og så er det næste spørgsmål om lånet på 40.000 er et selskabet hæfter for eller om det er ejeren der har lånt privat.. 55t + 40 t er så 95 i gæld hvis det er alt og så 85 t på kontoen, det lyder vel ikke som helt umuligt, og konkurs skal man ikke selv erklære sig

OM det er klogt at betale de 40 t tilbage nu og om det lån er selskabets, det tør jeg ikke sige noget om uden at kende til mulige øvrige kreditorer. Hvis man lukker, uanset hvad med moms gæld over 50 t må man være forberedt på at skulle stille momssikkerhed næste gang -og måske have bøvl med at få erhverskonto

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

HVIS du ender i en konkurssituation, så håber jeg du har husket at lave gældsbrev på det lån selskabet har modtaget fra din ven. Hvis der er øvrige kreditorer mv. kunne det få en evt. kurator til, at afprøve om dette kan omgøres og derved risiko for, at det skal tilbagebetales og bruges til indfrielse af kreditorer.

Det aller bedste vil være, at få skrabet de nødvendige penge sammen, så alle lån og kreditorer indfries.

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Få da endelig lavet en betalingordning med SKAT om at betale momsen over 10 gange, det kunne give lidt længere likviditet.
Det koster en lille smule i renter, hvis jeg husker rigtigt, men det er måske værd at betale for at betale den i 10 rater.


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Cef:
Det aller bedste vil være, at få skrabet de nødvendige penge sammen, så alle lån og kreditorer indfries.
ja - jeg synes tilmed når overvejelser er så alvorlige som at gå konkurs med ApS, at det kan være penge værd at tage bare ½ time med en revisorgennemgang af regnskabet og hvordan det står til

Jeg synes ikke umiddelbart det skriger på konkurs. Nu er øvrigt gæld jo ikke nævnt men HVIS det ser ud som

Likvider 85.000

momsgæld 55.000
anden gæld 40.000

og man jo har 1,5 måned næsten til at skrabe yderligere ind, OG måske har et eller andet varelager eller hvad ved jeg, så ville fokus vel være, at sælge og få penge ind frem til momsen 28/2, det er jo ganske lidt der mangler i så fald. Så er det naturligvis afgørende, at der ikke fast løber omkostninger på der overstiger indtægter fra salg - eller som minimum ikke faste omkostninger (husleje/løn) der likvidt overstiger det som kommer ind, så alt hvad der kan bremses af omkostninger skal bremses
Derudover som andre har skrevet, var det rart at vide, om dette lån på 40.000 faktisk er givet til selskabet eller til trådstarter som ejer, og så skudt ind (det kunne enten være til stiftelses kapital eller andet) for så er det jo ikke lige selskabet der kan betale det lån retur, så er det meget dyrere, for så skal ejer jo have løn minus skat til at blive til 40.000. Det er afgørende, at det lån er givet TIL selskabet og ikke til ejer til stiftelse f.eks

frem for at løbe hovedet mod muren, så kunne det måske betale sig at ringe lidt rundt og se om ikke du kan finde en økonomiperson der vil give ½ times gratis indledende snak og se regnskabet igennem -  inden du beslutter dig for, om du vil indgå aftale om hjælp

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
frem for at løbe hovedet mod muren, så kunne det måske betale sig at ringe lidt rundt og se om ikke du kan finde en økonomiperson der vil give ½ times gratis indledende snak og se regnskabet igennem -  inden du beslutter dig for, om du vil indgå aftale om hjælp

Kig her: https://startvaekst.dk/earlywarning.dk

Jeg har (heldigvis) ikke selv erfaring med dem, men det ligner noget, af det, som trådstarter mangler.

Hans

Tilmeldt 11. Jan 18
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det lyder som et projekt der - med lidt held og den rette vejledning - godt kan reddes. Specielt ift. SKAT, da de jo gerne vil have de penge de har til gode. Så hvis man åbner en dialog med dem, og ellers har en plan for selskabets overlevelse, så tror jeg bestemt ikke de lukker døren i. Det er selvfølgelig vigtigt, at hvis f.eks. selskabets overlevelse gør sig brug af endnu et lån, vil "yderligere gæld" ikke nødvendigvis være så godt på langt sigt. Dog kan det måske redde projektet indtil indtjeningsevning forbedres igen.

Privatlån og finansiering med tilbud på billige kviklån, forbrugslån el. at låne penge let og nemt.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)