Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO - redirect et link

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Har et spørgsmål vedr. potentielt tab ved at redirecte et link.

Sagen er:

Google fremviser mit website på side 2 i toppen, hvilket er ganske fint og en fremgang med den pakke jeg har købt.

Problemet er at Google viser:

www.eksempel .dk/underside

Jeg ønsker at Google henviser til

www.eksempel .dk

Altså forsiden fremfor undersiden.

SEO bureauet virker til at være ret kompetente, men da dette er omkring et potentielt SEO- tab ville jeg gerne høre om jeres erfaring og hvad jeg skal være OBS. på, så jeg ikke giver et "Go" uden at være helt sikker.

Nogle der kan byde ind? 

 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 19. Dec 16
Indlæg ialt: 154
Fra  Winity Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik

Google vil jo altid vise de resultater der er mest relevante for brugerens søgning.

Hvis eksempel .dk er optimeret i forhold til det søgeord, så vil de jo vise den.

Er det eksempel .dk/underside der er optimeret til det søgeord, så er det den de vil vise.

Hvis du laver en redirect fra .dk/underside til .dk så vil du måske se at .dk opnår den placering i et stykke tid (1-2 uger) men herefter vil du ikke blive vist på det søgeord, hvis ikke det giver mening for google at ranke dig på det.

Så svaret er jo at det helt kommer an på det content der er på siden og ikke nødvendigvis på den redirect der sættes op.

https://www.smartbanker.me/dk/ - Sammenlign lånemuligheder for 50+ lånepartnere på et sted.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik.

Jeg er meget enig med Rasmus; det kommer an på content derpå. Har du fx tjekekt i Google Analytics, om folk er lige så "glade" for din forside som for din underside? Gns. per session, afvisningsprocent mv. 

Du kan med fordel oprette et internt link til den side, du ønsker, der skal rangere højest. 

Moz har skrevet en fremragende guide om dette: https://moz.com/blog/wrong-page-ranks-for-keywords-whiteboard-friday (bemærk, den er fra 2016). 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper og Rasmus,

Tak for svarerne.

Var ret meget det samme jeg fik fra SEO- bureauet.

Er jo altid det med ingen kan give svar præcist på hvor meget der evt. kan mistes på ranking, men er jo op til de højere herre i Google hovedkontoret :)

Jeg fik forslaget, at der blev lavet et redirect til www.forside .dk fra www.forside .dk/underside.

Det er en one-page forside, men det som ville blive gjort var at der ville blive skrevet et afsnit indeholdende keywords fra www.forside .dk/underside, så www.forside .dk ville være have samme SEO-venlighed som denne (uden konflikt for dupplicate content).

Altså Google ville vurdere at værdien på www.forside .dk havde den samme SEO- venlighed som www.forside .dk/underside.

Tænker i det ville være et "save move"?

Jeg er ret påpasselig, da jeg desværre før fik forkert rådgivning på flere områder og det hele er ved at blive rettet op.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)