Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor mange månedlige søgninger skal et keyword have før i vil bruge det i Adwords kampagner?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Apr 17
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg sidder med en lang keyword liste til Adwords, og har hørt at det ikke kan betale sig at bruge tid på at ramme keywords der har et lavt antal månedlige søgninger. Det giver fin mening, men hvor går grænsen? Når jeg slår mine keywords op i keyword planner, så ser det ud som om, at google viser antallet af månedlige søgninger, hvis keywordet har minimum 10 søgninger. Skal jeg så kun bruger de keywords med 10 søgninger og over, og så skrotte resten? :-) Eller hvad vil i anbefale?

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ingen grund til at bruge tid på at vurdere om det er værd at tilføje et nøgleord. Det koster ikke noget at have flere nøgleord.

Som du sikkert ved, så bør du opdele dine nøgleord og annoncer i annoncegrupper - og I den forbindelse giver det mening kun at fokusere på grupperinger hvor der rent faktisk er søgninger nok til at retfærdiggøre tiden du skal bruge på at lave nye annoncer etc.

Hvis du starter fra ny, så vil jeg anbefale dig at gribe det således an: Opret en gruppe kaldet fx "General", og tilføje alle (meningsfulde) nøgleord du kan finde på (som broad match). Efter de første par dage / par tusinde visninger, identificerer du de nøgleord fra "General", som har flest visninger og flytter dem til særskilte annoncegrupper. Dette gentager du et par gange, og sørger selvfølgelig for at blive mere og mere målrettet vha andre match typer, negative nøgleord, fokuserede annoncer, differentierede budpriser etc etc. Men pointen er; til at starte med er der ingen grund til ikke bare at tilføje alle nøgleord du syntes giver mening.

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Tilmeldt 12. Apr 17
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay mange tak for svaret :-)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)