Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

USA co-location - replica

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg er igang med et projekt hvor det kræver at vi får replica af nogle website's og databaser mindst et sted i USA, og måske to forskellige steder. I første omgang skal vi servicere kunder fra siten i Californien og Florida området. Findes der nogle kort over latency og infrastrukt i USA ?  måske kan der blive tale om Canada og Mexico også.

Er der nogen der kender godt til infratsrukturen derover, hvos vil det bedste sted være at ligge sig og nogen der kender en god hosting partner over there... Det skal helst være en hvor vi kan starte med at leje et par fysiske servere.

Er der evt. andre som har lignende ønsker udfordringer / som evt. vil være med på en dele aftale eller leje sig ind - og så og sige begrænse omkostningerne ??

Hilsen

Michael

LanSoft A/S - Vi er ligenu igang med at lave nogle store  spændende Forretningsportaler, B2B , således at kunden og leverandøren kan udveksle og styre leverancer,

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Co-location betyder at det er dit eget udstyr du får hosted hos udbyderen, hvis du vil leje maskinerne så er det dedikeret server du skal kigge efter. Jeg ved ikke hvor der findes ét decideret kort over alle fiberruter da der jo findes en del (der er nogle over f.eks. undervandskabler), men der er nogle centrale byer samt bygninger der spiller en vigtig rolle i infrastrukturen fordi en del udbydere udveksler trafik der.

Hvis du skal have noget i Californien så er det værd at kigge på Los Angeles der er et ret centralt punkt i deres infrastruktur, gerne se om du kan finde en udbyder der udbyder dedikerede servere fra One Wilshire eller en af de nærliggende bygninger som har forbindelse hertil, her er stort set alle de vigtige udbydere repræsenteret.

I Florida skal du nok kigge efter noget i Miami eller Tampa. I Canada vil det være oplagt at kigge efter udbydere der tilbyder services fra 151 Front Street West i Toronto, som også er et sted med rigtigt mange udbydere repræsenteret. Der er mange i mellem- og sydamerika der bruger hosting i USA frem for deres egne lande, så hvis jeg var dig ville jeg kigge på f.eks. Houstong eller Dallas i Texas frem for Mexico.

Hvor meget du skal hænge dig op i ovenstående navne afhænger af hvor vigtigt din latency er, i mange tilfælde vil jeg tro et hvilket som helst andet gennemsnitligt datacenter i området også er tilstrækkeligt. Lad være med at gå efter dem der har det billigste trafik hvis latency er ultimativt vigtig for dig, da det ofte vil betyde at trafikken er af en lavere kvalitet (længere ruter, færre aftaler om trafikudveksling, dårligere udbydere etc.).

Afhængig af hvor meget trafik samt hvilke former for data det drejer sig om og hvis du har planer om at skulle udvide med flere lokationer i fremtiden, så er det måske værd at kigge på en udbyder der tilbyder noget CDN (content delivery network), hvor de sørger for at distribuere dine data via forskellige lokale punkter. Det er dog typisk en dyr fornøjelse. Tag f.eks. et kig på Peer 1 der er repræsenteret i både Florida, Los Angeles, Toronto og en hel masse andre centrale steder i usa. Der er også en del andre i den lidt større ende, som Akamai, Limelight, Internap, Level 3, Panther og CDNetworks.
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)