Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

webshop

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 2. Feb 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen. Jeg har længe haft drømme om at starte en webshop med salg af elektronik og andre diverse ting. Jeg har nogle få spørgsmål, som jeg håber i kan besvare.
Da jeg er studerende er min økonomi begrænset, så jeg har ikke lige 5000 til at få designet en hjemmeside. (Vil klart ofre de penge, når jeg engang får råd til dette.) Jeg har set diverse webshop løsninger fra 250 - 400 kr pr. måned, hvilket ville være en del penge at starte ud med, da der jo kommer en aftale med pbs oveni. Så kom jeg på den tanke, om det var muligt at gøre det billigere. Jeg kunne selv, ved hjælp af oscommerce eller joomla designe min hjemmeside, og evt bruge virtuemart som betalingsmodul eller hvad det hedder. Alt dette vil selvfølgelig tage tid, men det har jeg.
Spørgsmålet er så, om det er muligt at leje et webhotel, som løsningen "red planet" fra http://yourplanet.dk/index.html, og så designe sin webshop selv, og betale 100 kr om måneden. istedet for at leje en webshop til 250 om måneden?
Lidt længere nede på siden står der "softwarepakker til avanceret hjemmesidefremstilling" og ved løsningen "red planet" får man, ssl, agora shopping cart, instant zen cart, cube cart, og osCommerce. Det betyder vel, at man kan designe ved brug af osCommerce og lave en webshop udfra det? Håber nogen kan hjælpe.
Med venlig hilsen Kevin

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:59

Hvis 400 kr om måneden kan vælte din webshop har du ikke gennemtænkt dit forretningskoncept grundigt nok, PBS kan finde på at kræve en bankgaranti på op til 25.000kr (det højeste jeg har hørt). Desuden skal du tænke på ting som varelager og markedsføring, kunderne kommer ikke af sig selv.

Jeg tror du vill have godt af at få læst E-Pusher igennem :) 

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 22:59
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 23:02

Hvis du ikke har råd til en at leje en webshops løsning til 250 kr. + 80 kr. i betalingsgateway om måneden, så lad være med at starte en webshop, har du tænkt på at du os skal lave annoncering osv. hver eneste måned. Blot det at man lægger en webshop ud på nettet, betyder jo ikke at der straks kommer folk og køber - langt fra. Så hvis du ikke kan sætte 500-1000 kr. af hver måned til at drive en lille hobby webshop. Så lad være med at starte en.

Tilmeldt 2. Feb 08
Skrevet kl. 23:11

Det er ikke fordi 400 kr ville ødelægge det hele, det ville bare være smart hvis de kunne spares væk, ved at leje et webhotel og selv designe hjemmesiden. Og jeg er godt klar over at kunderne ikke kommer af sig selv, havde tænkt mig at bruge de ekstra penge på markedsføring.
Med hensyn til varelager, har jeg ikke kapital nok til at købe et stort parti varer hjem, ligesom jeg heller ikke har plads til varerne nogen steder. Så derfor arbejder jeg på at få en dropshipping aftale i stand med et firma.

Tilmeldt 2. Feb 08
Skrevet kl. 23:14

Størrelsen på min webshop vil forhåbenligt gradvist blive større, men hvis jeg kan klare det med en sådan billig løsning ville det da være dejligt.. Men hvis jeg valgte redplanet løsningen fra yourplanet, følger der nogle ting med til e-handel, bl.a. templates, og alt det andet jeg skrev tidligere.

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 13:11

Med bogen "Webshop Hvordan" (som er en engangsudgift på 199 kroner), får du en gennemgang af hvordan du kan oprette en webshop helt gratis.. (det kræver kun lige et webhotel, domæne og lidt tid)...

Og så kan du jo se om den verden er noget for dig... læs mere : http://webshop-hvordan.dk

Bogen giver også masser af eksempler på hvorledes du kan markedsføre den og hvordan du inden du starter kan planlægge tingene... bogen vil nok være perfekt for en som dig ;-), da du bestemt hører under dens målgruppe...

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 13:16

Det er selvfølgelig værd at bemærke at med en "helt gratis" webshop får du også hvad du investere i - altså meget lidt. Derudover kan du jo ikke markedsføre din webshop uden penge, så det er vel så som så med logikken i at købe en bog til 200 kr som du alligevel ikke får noget ud af.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 13:25

Du skal huske at hvis du starter på Trin Å og gerne vil bevæge dig frem til trin A - så koster det hver gang du tager et skridt.

Derfor kan du med fordel spare penge op indtil du måske kan starte på trin R - så er det ikke så lang vej til A.

På den måde kan hele din evolution som virksomhed måske skæres ned i 4-5 trin før du får en webshop på A niveau.

En gratis oscommerce shop med et standard webshop design eller en dandomain eller tilsvarende standard butik sætter dig efter min mening på trin Å - det kan alle og alle har det og du skiller dig ikke ud, så med mindre du har voldtsomt unikke produkter med ene forhandling hvor folk er ligeglade med butikken så skal du ikke tro det bliver en success, der er for meget konkurrence til at man kan smide en lemonade stand op på internettet og forvente at blive millionær.

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 13:58

Ronnikc:

Det er selvfølgelig værd at bemærke at med en "helt gratis" webshop får du også hvad du investere i - altså meget lidt. Derudover kan du jo ikke markedsføre din webshop uden penge, så det er vel så som så med logikken i at købe en bog til 200 kr som du alligevel ikke får noget ud af.

Får ikke noget ud af bogen... ?! Har du overhovedet læst den bog du lige så fint har anmeldt ?!

For bogen er jo ikke kun en gennemgang af hvordan du kan få en gratis webshop... men det ville du jo vide hvis du havde læst bogen, eller bare indholdsfortegnelsen for den sags skyld... 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)