Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytning af avance

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jan 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.. Nogle der kan hjælpe her..

Hvis man sælger en bil til f.eks 100.000,- 

Bil solgt til 100.000,-

byttebil taget ind til 20.000,-

kunden har betalt 80.000,- i bytte.

handlen har givet en fortjeneste på 10.000,- og man betaler 2.500,- i moms.

en uge efter sælger man den indbyttet bil til 16.000,- og taber dermed 4.000,- på den ind byttet bil.

og her kommer spørgsmålet så. Må man så gå ind i sit regnskab og flytte 4.000,- fra den første solgte bil, til den indbyttet bil, så den indbyttet bil ikke går i minus. Dermed kan man du nøjes med at betale avance moms af 6.000,- fremfor 10.000,- 

/Jesper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan i alle fald slet ikke følge dine tal sådan lige hurtigt -  jeg kan ikke se hvordan du er kommet til fortjeneste MEN det lyder farligt at du opererer med biler og bilersbrugtmomsordning uden at være 100% sikker i den, for den er jo ikke vildt let OG bruger man den galt, så får man pludseligt en farlig masse bøvl og skal måske af med penge man slet ikke har

Som jeg lige ser det - så har du vel solgt en bil til 100.000 kr og her handler din moms vel om hvad du har købt den til og har du købt den til 90.000 så er fortjeneste 10,000 kr Her er skarpe krav til ordningen at at bilen naturligvis er købt uden moms med videresalg for øje og fakturakravene også opfyldt

Så skal du ved anvendelse af ordningen benytte lagernummer så det klart kan følges lager/bil for bil, købsdato, salgsdato, købspris, salgspris og det beregngede momsbeløb

At du er betalt med noget kontant og noget i form af en bil kan jeg ikke se betyder noget. I din beregning af 10.000 kr fortjeneste er alene indkøbet af den bil/det lagernummer - og nu salget  salg 100.000 kr minus købspris for DEN bil = fortjeneste 

Eksempel
Salg af personbil 100.000 - beregnet moms heraf 20% af prisen = 20.000 kr
I dit eksempel, måske købt for 90.000 kr og så beregnet moms heraf 20% = 18.000 kr

Moms ialt 20.000 minus 18.000 kr = 2.000 kr  

Det her forudsætter du har købt bilen for 90.000. Den nye bil du har købt er et NYT køb (uanset du har fået den i bytte) og vil når du sælger den skulle have ny beregning  og MIG bekendt kan du ikke få negativ moms ved brugtmoms og derfor helt uanset hvad ikke modregne noget tab

Med dine 25% og andre ting tror jeg du lever livet farligt. Du bør betale dig for en revisor time med nøje gennemgang af de krav du 100% skal leve op til

Vent i alle fald og se om nogen med erfarring i biler og brugtmoms ved bedre

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Jan 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Jeg er ikke indehaver, men har diskuteret problemet med en kammerat, som er bilsælger.

Jeg kan prøve at forklare det på en anden måde. Hvis vi leger med tanken om, at man har tjent 10.000,- på en bil. F.eks indkøbt til 90.000,- og Solgt igen til 100.000,- Så skal man vel betale moms af avancen. Og her er faktura udskrevet.. så må man vel ikke efterfølgende flytte nogle af de 10.000,- man fik i profit, til at dække et tab på en anden bil. Kort og godt.. flytte penge fra en bil der giver plus, til en bil der giver minus, når bilerne er udfaktureret. Med den bagtanke, at man ikke vil betale mere i moms en højst nødvendig, når man kan “gemme” pengene i en bil der alligevel giver minus, og derfor ikke er kan give moms tilbage, da det ikke er tilfældet på brugte biler.

Men tak for dig svar😊

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det korte svar er vel at man regner moms per handel - samme bil købt og solgt og de som måtte sælges med tab ikke giver et momsfradrag
Synes stadigt din ven skulle betale for en god revisor time (ikke reklame for det er ikke mig)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Jan 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for svar!

Problemet er at hans revisor har sagt, at har han en bil der giver minus, så skal han flytte/lukke hullet fra en bil der giver plus. Så slipper han for betale for meget moms på biler med plus, hvis han kan flytte noget af avancen over på biler med minus. Jeg har skam udtrykt min bekymring overfor ham, og rådet ham til at tjekke op på fremgangsmåden.

Men mange tak for svaret!!! 😊

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis hans revisor er ægte revisor (alle der har set et tal en gang må kalde sig det) så må han vel lige høre revisor om man må have enkelt varer med plus moms på avance og - andre med minus og lægge samme. 
Mig bekendt skal alle biler behandles helt klart som hver sin vare og brugmoms giver aldrig fradrag for negativ moms

Måske revisor bare kalder sig det - ellers få ham til at være helt klar på om man må blande en vare der modtages som betaling ind i samme brugtmoms for biler som den bil man solgte og om man må have negativ brugtmoms. 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

hvis hans revisor er ægte revisor (alle der har set et tal en gang må kalde sig det) så må han vel lige høre revisor om man må have enkelt varer med plus moms på avance og - andre med minus og lægge samme. 
Mig bekendt skal alle biler behandles helt klart som hver sin vare og brugmoms giver aldrig fradrag for negativ moms

Måske revisor bare kalder sig det - ellers få ham til at være helt klar på om man må blande en vare der modtages som betaling ind i samme brugtmoms for biler som den bil man solgte og om man må have negativ brugtmoms. 

vh John H

OG der er lige kommet nye regler for revisorer. Fra 1. januar skal alle regnskaber underskrevet af en godkendt revisor påføres revisorens MNE nummer. Derved kan du slå revisoren op på CVR.dk og verificere dennes MNE nummer ;)

Herudover så sørg for, at få svaret på skrift, da det så vil være en helt del nemmere og holde ham op på det, hvis SKAT kommer og banker på med en anden mening en dag... Hvis han ikke ønsker og give et svar på skrift, så bør man kunne regne ud at der er ugler i mosen..

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)