Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ubetalte faktura - hvad er konsekvensen?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 12. Jan 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg står som ejer af et ApS, og har skrevet fakturaer ud for solgte varer (materialer mm), som en underleverandør i sit privatejet-selskab har købt. Det har kostet omtrent 250.000 kr, hvorfor der er udskrevet fakturaer for dette beløb jf. varernes priser. Personen har fået varerne, men betaler ikke. Rettere; alt tyder på, at han ikke betaler. 

Jeg går og er utroligt irriteret over, at han kan trække disse fakturaer fra som udgifter (det er jo reelt set udgifter til hans  virksomhed..), og dermed nedsænke sin skat. Sagt ligeud, ønsker jeg at vide, om han kan dette? Kan han trække sine ubetalte fakturaer fra som udgifter? hvad kan jeg gøre for at forhindre dette? Er det inkasso, som skal kontaktes?

Beklager den harske tone. Er ret mavesur.God weekend iøvrigt. 

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke forhindre han trækker dine fakturaer og deres moms fra. Af samme årsag kan du heller ikke bare afskrive indtægten og salgsmomsen - uden at bevise tabet - slet ikke med beløb i den størrelsesorden http://johnhannover.blogspot.dk/2014/05/fradrag-i-indtgt-og-moms-pa-tab.html 

Du kan i sagens natur sende sagen til inkasso og hvis han ikke kan betale dig ud fra en inkasso afsigelse så kan han bliver erklæret personligt konkurs og så miste fradrag og meget mere til i princippet

Du kan ikke forhindre han trækker fra uden at køre en helt normal inkassosag og - hvis tvist - en civil sag 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Jan 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar..!

mener du virkelig det? Så hvis jeg intet gør, så slipper han afsted med sit tyveri, og jeg skal betale moms/skat af de solgte varer? Er helt forarget over, at SKAT intet gør, førend at jeg har gjort noget. Jeg troede, at de fungerede som mit sikkerhedsnet her. 

Jeg har haft utrolig dårlig erfaring med inkasso selskaber hidtil. Kan du anbefale et hæderligt et, John?

Bh Nate

Tilmeldt 12. Jan 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

hvordan i alverden kan SKAT tillade, at en privatejet virksomhed trækker noget fra, som ikke er blevet betalt for? Det er da besynderligt...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

nathanielG:

hvordan i alverden kan SKAT tillade, at en privatejet virksomhed trækker noget fra, som ikke er blevet betalt for? Det er da besynderligt...

Skat baserer sig da ikke på betalt eller ikke betalt. Alt du har faktura fra i 2017 trækker du fra som moms og udgift i 2017 - og måske skal du først betale 2018?

Det handler jo om, at der skal køres en sag først - der viser den IKKE betales og ja så kan du slippe for skat og moms af din faktura til kunden mens kunden "slipper" for ret til fradrag - men skat går jo ikke ind og stopper fradrag fordi to parter er uenige. Så længe der eksisterer en gæld her, for din kunde, har denne naturligvis fradrag - helt som du har skat af salget så længe der eksisterer et validt tilgodehavende

Der er ingen forskel på privatejet eller selskab i den sammenhæng, kun at HVIS det ender i en konkurs for den der ikke betaler, så er det en personlig gæld for den med personlig virksomhed

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

nathanielG:
jeg skal betale moms/skat af de solgte varer?
læs mit link Når du har godtgjort at pengene er tabt (med det beløb via retten) så får du moms retur og skal ikke betale skat af beløbet heller

nathanielG:
Jeg har haft utrolig dårlig erfaring med inkasso selskaber hidtil. Kan du anbefale et hæderligt et, John?
med - som jeg husker det - over 200.000 kr ville jeg gå til en advokat. Vigtigst er at få slået fast at dit krav er 100% sikkert korrekt - og når det er klart, så lad den advokat stå for inkasso for kundens regning (som så koster dig hvis kunden ikke har en rød øre men så bliver han personlig konkurs i personlig virksomhed)

VH John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Jan 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Endnu engang tak for svar. Det er stort af dig, at tage dig tid til at vejlede i sådan en penibel sag! 

Jeg troede blot, at når man indleverede sit regnskab med sine bankudskrifter, og der ikke var blevet betalt det som kreditoren udskrev af beløb, så fik man ikke fradraget. 

Jeg har opgivet pengene. Men jeg ønsker ikke, at han får fordelene! 

I et tænkt eksempel , hvor denne mand en dag lukker sit selskab uden en retssag og uden at have betalt; hæfter han så personligt for det? Har det en konsekvens? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

nathanielG:

Endnu engang tak for svar. Det er stort af dig, at tage dig tid til at vejlede i sådan en penibel sag! 

Jeg troede blot, at når man indleverede sit regnskab med sine bankudskrifter, og der ikke var blevet betalt det som kreditoren udskrev af beløb, så fik man ikke fradraget. 

Jeg har opgivet pengene. Men jeg ønsker ikke, at han får fordelene! 

I et tænkt eksempel , hvor denne mand en dag lukker sit selskab uden en retssag og uden at have betalt; hæfter han så personligt for det? Har det en konsekvens? 

Det får næppe konsekvens hvis ikke du sagsøger ham for det - ikke andet end han godter sig over leverancen og hvis ikke du sagsøger - så kan du få meget vanskeligt ved ikke selv at skulle betale momsen ind - uanset du aldrig modtog noget og samme med beløbet når vi taler 250.000 kr så jeg mener ikke du kommer uden at sagsøge vil jeg sige. forstår nok heller ikke, med det beløb, at du er i tvivl om at gå i kødet på skyldner

Der er masser af ubetalte regninger og lønninger hver 31/12 som er helt korrekte og skal betales meget senere og betaling har ikke med regnskabet at gøre som sådan, når vi taler skat af overskud

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

nathanielG:
Men jeg ønsker ikke, at han får fordelene! 

Tag kontakt til Jysk Inkasso, Søren Poppelgaard. Han er effektiv.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvorfor ikke køre sagen selv - John og sikkert et par andre har et par hints til hvordan man gør det rigtigst - så den er klar til at sparke til hjørne når han ikke reagerer - betaler.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)