Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virtuelt husmarked

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hva siger i til at kunne se på hus, lejlighed, lagerhal m.fl på internettet?

hvis man skulle købe noget?

Man kunne også lave genstande i et 3d univers, men primært boliger og sådan, ville det ikke være en god ide?

Hvis man er ude og se på bolig, og man falde rover en bestemt type hus, kunne man så "gå rundt" i huset på computeren?

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 19:03

Hej,

Umiddelbart lyder konceptet rigtig smart og spændende, men for det første så tror jeg desværre langt fra at du er den eneste som har tænkt den tanke og for det andet så tvivler jeg meget på at du vil kunne få nogle ejendomsmæglere/hussælgere til at bruge så meget tid og penge på at tage/optage alle de nødvendige billeder, (jeg forestiller mig at hele huset nødvendigvis må fotograferes, muligvis med specielt udstyr og i specielle vinkler).

Kan du ikke fortælle lidt mere om hvordan det rent praktisk skulle kunne lade sig gøre, det kan jo være at det er mig som har misforstået konceptet.

Held og lykke med projektet.

Mvh

Lars N. 

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Skrevet kl. 19:07

Nejnej, et par enkelte billeder af rummene er nok, muligvis kunne man besøge huset..!

Ideen bunder faktisk ud i et program der hedder worldcraft, eller valve hammer editor, et program til at lave half life baner, ved ikke om nogle kender det?

man kan lave stortset alt, jeg har lige lavet min kærestes værelse i mini format, så man er en "mus" og ser alting fra den vinkel af.

Det er nemt, og tager ikke lang tid, det der tager tid er inventar men det vil man jo ikke se på hvis man skal sælge huset?

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 21:43
Fra Kolding
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 00:03

Det er da en fin idé, men tror dog ikke det ville være en succes.

Jeg kom forbi en boligside den anden dag hvor man rent faktisk kunne se rundt inde
i det rigtige hus. Dvs. de har taget noget panorama billeder som så gjorde at man kunne se
de forskellige rum fra en bestemt position i rummet og så i 360*.

Jeg vil prøve lige senere at finde siden frem igen :)

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 08:29

360-grader/panorama billeder er overhovedet intet nyt. Det har været fremme og brugt i ÅREVIS af langt de fleste ejendomsmæglere. Det er ikke til alle salgsemner de bruger det, naturligvis, men man skal godt nok helt ned i de lokale, uafhængige mæglere for at finde nogen der ikke bruger det.

Så det er ingen ny idé. På den igen, trådopretter. 

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Skrevet kl. 15:14

Hehe Tja ideen på www.home.dk er god, DOG får jeg selv ingen fornemmelse af hvor stort det er, osv, det er et billede, ikke et 3D motiv..!

Det jeg snakker om er ikke et panorama billede..!

Men jeg bliver nødt til at afsløre plottet så:

Er der nogle herinde der spiller counter strike eller half life? Jeg bygger baner dertil, og har gjort det i et par år, og jeg snakker om at lave huse som du kan "spille" altså et half life eller counter strike plan over huset så man kan bevæge sig rundt i..

Panorama billeder giver et ufuldstændigt billede af huset, og man kan slet ikke på samme måde danne sit et indtryk af rummet, der kan være forhindringer, som små detaljer man overser, men hvis man "går" rundt i huset, i 1st person view vil det måske danne et helt andet billede?

Er der nogle der har half life eller counter strike, for så må i meget gerne få en fil, som kunne illustrere konceptet..! det er en .MAP fil, som i ligger ind under maps, og så kan i spille den bane..

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 15:46

Som mangedobbelt boligkøber/-ejer synes jeg altså ikke det er interessant. Med 360 panoreringen får man et mere end udmærket indtryk af rummet, og dét sammen med almindelige billeder og en grundplan er nok. Jeg formoder du ikke selv har den store erfaring med boligshopping, for har man dét, kan man altså sagtens danne sig de nødvendige indtryk, herunder størrelse. Og er man interesseret, tager man derefter ud og glor på emnet i virkeligheden. En fuld 3D-model kan umiddelbart intet bibringe som gør denne interesse større eller mindre, for små detaljer er mere eller mindre uinteressante i den store sammenhæng. Når man shopper bolig er man altid (i de fleste menneskers tilfælde, i hvert fald) indstillet på at gå på kompromis med eksempelvis disse små detaljer.

Men jeg kan selvfølgelig ikke afvise at andre ville finde det interessant. Jeg ved dog bare af utallige samtaler med utallige ejendomsmæglere gennem årene at hvis 3D var interessant nok for dem, var det også blevet gjort. Men hvis du selv tror så meget på idéen så lav dog et eksempel med en komplet lejlighed eller et hus og tag forbi nogle mæglere og vis dem det. Du taber jo højst den tid du bruger på det..

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 17:06

En virtuel rundtur vha. computergenerede billeder???? Det findes allerede. Firmaet hedder http://www.imove3d.dk/ og leverer bl.a. til ejendomsmæglere. Det gør de bl.a. igennem www.esoft.dk der uden sammenligning er landets største (og er netop First North noteret) leverandør af fotografering og andre visuelle ydelser til ejendomsmæglere. Men de sælger bare ikke nogen "3d rundture".

Efter min mening er der ikke behov for det. Hvorfor bruge computergenrerede billeder når man kan få den ægte vare?

Endnu en ulempe er at ejendomsmæglere er ret konservative mht. nytænkning, og så er der stor fokus på pris.

Jeg ville nok nærmere fokusere på entreprenører, arkitekter etc. der får lavet visualiseringer af projekter der endnu ikke er opført.

Men som en anden debattør nævnte - så lav en reference og tag ud til nogle mæglere og vis dem hvad du kan - først der kan du få en god ide om potentialet i din ide.

Held og lykke.

Hilsen Morten

p.s. endnu en ulempe er at teknologien er imod dig. Det er snart muligt at lave det du nævner med levende billeder.

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Skrevet kl. 18:51

Ja det kunne man også gøre, altså en 3d skitse af tegninger..

Men tak for hjælpen, jeg prøver at forhøre mig stille hos nogle arkitekter, eller entreprenører..!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)