Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

APS - Bil på hvide, papegøje, eller guleplader

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Feb 17
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har et APS, hvor jeg skal bruge en kølebil snarest. Og så er jeg kommet noget i tvivl om hvilke nummerplader jeg skal sætte på den. Det er en forholdsvis billig bil jeg skal købe 25-30000 kr.

Det er meningen at jeg skal bruge bilen både erhverv og privat. Så er jeg noget frem til at det må være papegøjeplader jeg skal have på den. ?

Så er spørgsmålet så med papegøjepladerne om det er en bil jeg skal købe fra min private konto ? eller er det virksomhedens konto der skal købe, når det er bil på papegøjeplader ? altså om det er virksomhedskøb eller privatkøb...

Jeg håber i har en ide om det ?

Mvh 
Peter

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Papegøjeplade duer kun som fordel i personlig virksomhed. I ApS vil privat kørsel i firmaets bil udløse skat af fri bil og det duer slet ikke med en så billig bil, så du skal købe privat og føre kørebog (selv om jeg ikke lige har hørt om køre privat i kølebil på hvide plader men alt er vel muligt) 
Du kan så få skattefri kørselsgodtgørelse for firma km forudsat du samtidigt har en reel løn

Her om papegøjeplader som de kan bruges i personlig virksomhed  https://johnhannover.blogspot.dk/2015/06/papegojeplader.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Feb 17
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og mange gange tak for svar.

Okay. Ja det kan godt være jeg skal overveje at beholde min nuværende private bil. og så gøre den kommende kølebil 100% erhvervsbil på gule plader. Det var jo også en løsning.

Mvh Peter

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor meget skal man betale af "skat af fri bil" ???

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)