Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføre mobilabbonement som udgift?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Oct 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,
Jeg har et privat mobilabbonement som jeg både bruger privat og erhvervsmæssig. Da der er tale om et billigt abbonement til under 200,- kr om måneden, har jeg aldrig brugt tid på at bogføre udgiftenen i min virksomhed eller lign.

Jeg har ført noget statistik over hvor meget at dette abbonement jeg bruger privat og hvor meget jeg benytter abbonementet erhvervsmæssigt, f.eks ved udelukkende at bruge Safari på min iPhone til virksomheds-brug (ligesom nu på Amino) og Google Chrome til privatbrug og på den måde se hvor mange MB jeg bruger hvert sted, og på samme måde dele opkald op, og på den måde kan jeg se på statistikken at ca. 80% af mit abbonement bliver brugt erhvervsmæssigt og 20% privat ud fra et fornuftigt skøn.

Kan man på den baggrund f.eks trække halvdelen af prisen for mit abbonement fra, som udgift i virksomheden, eller skal jeg bare blive ved med at betale det privat, så det er virksomheden der har gratis “fri telefon” betalt af mig selv privat?

Håber i forstår spørgsmålet :)

God aften

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46639
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:47

Så snart du bogfører nogen del af udgift på en telefon i firmaet så er der skat af fri telefon 2800 kr som skattepligtig indtægt  og så skal momsen deles så du skal have omk på ca 2600 før det betaler sig at bogføre noget - Ellers så er det som du´siger firmaet der bare kører på dit private http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skat-fri-telefon.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Oct 17
Skrevet kl. 23:27

Der er tale om en enkeltmandsvirksomhed, og da jeg har virksomhed ved siden af mit studie, primært i fritiden uden andet løn-arbejde vil det være mit frikort hvor det kun er 8% i AM-bidrag jeg skal betale skat af af fri telefon på 2800,- om året. 

Ville det så være muligt at trække moms fra mobilabbonement i firmaregnskabet og så betale skat på 8% frikort af fri telefon på 2800,- om året?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:46

Ja forudsat skat mener du driver din virksomhed med overskud for øje  og du ikke har SU der spiser frikort så lyder de muligt . Men du må jo ikke momsregistrere hvis det ikke er for en momspligtig indtægt,  Ærligt talt lyder det som meget støj for meget lidt værdi

Tilmeldt 29. Oct 17
Skrevet kl. 02:13

Tak for svar.

Jeg har forskudsregistreret min personlige årsopgørelse 2018 med tillagt 2800,- i rubrik 201 “løn-indkomst mv.” hos SKAT så der bliver betalt skat af fri telefon på 8% AM-bidrag af mit frikort.

Samtidig så vil jeg trække mobilregningen fra i firmaregnskabet i Dinero så jeg får moms retur.

Jeg havde i 2017 en omsætning på ca. 40.000,- i min virksomhed, med et lille underskud, og i 2018 forventer jeg at jeg får en omsætning på over 100.000,- muligvis også med et lille underskud, så jeg mener da at jeg driver virksomhed med overskud og vækst for øje på længere sigt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 02:27

lyder fint . husk formentlíg dels moms

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)