Hejsa. Jeg har købt Dinero Pro og er super glad for det. Jeg har i dag sendt min første faktura afsted, så det var bare en fed følelse :-) |
Der er slet ikke noget med løn i almindelig personlig virksomhed efter alm skat. Du laver regnskabet og betaler skat af dit overskud ganske enkelt. Hæver du noget selv, så gør du det i status hvor det IKKE påvirker resultatet (som jo er i drift) og dermed har dine hævninger eller indsætninger ikke spor at sige i forhold til skat
Af dit overskud som du indberetter i udvidet selvangivelse betaler du skat helt som var det løn. Bruger du dit fradrag på andet så er det 41% ca af dit overskud til skat op til topskat- og bruger du ikke dit fradrag på andet, så bruges det på dit overskud så du kun betaler AM bidrag 8% op til fradraget er brugt og så de ca 41%
Overvej min bog om "personlig virksomhed" enkeltmands, PMV og I/S som siger dig meget mere om skat og moms og en masse andet vigtigt- letlæst som e-bog på din tablet/Ipad eller computer eller som paperback til små penge (tror 55 kr for ebog) http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html
vh John H