Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personlig fradrag udregning og Dinero

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg har købt Dinero Pro og er super glad for det. Jeg har i dag sendt min første faktura afsted, så det var bare en fed følelse :-)

Men jeg har en enkeltmandsvirksomhed, som har officielt kørt i 3 dage nu... Jeg vil gerne være sikker på jeg udregner min løn korrekt, når jeg når til d.1.

Dinero er et regnskabsprogram, derfor kan jeg ikke registrere mit fradrag derinde et sted, så jeg kan se hvor meget fradrag etc jeg har vel?

Hvordan udregner andre hvor meget løn de kan tage ud til dem selv?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46694
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er slet ikke noget med løn i almindelig personlig virksomhed efter alm skat. Du laver regnskabet og betaler skat af dit overskud ganske enkelt. Hæver du noget selv, så gør du det i status hvor det IKKE påvirker resultatet (som jo er i drift) og dermed har dine hævninger eller indsætninger ikke spor at sige i forhold til skat

Af dit overskud som du indberetter i udvidet selvangivelse betaler du skat helt som var det løn. Bruger du dit fradrag på andet så er det 41% ca af dit overskud til skat op til topskat- og bruger du ikke dit fradrag på andet, så bruges det på dit overskud så du kun betaler AM bidrag 8% op til fradraget er brugt og så de ca 41%

Overvej min bog om "personlig virksomhed" enkeltmands, PMV og I/S som siger dig meget mere om skat og moms og en masse andet vigtigt-  letlæst som e-bog på din tablet/Ipad eller computer eller som paperback til små penge (tror 55 kr for ebog) http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)