Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler, told og moms ordninger for dore guldbarre?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jan 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Amino! Tænkte jeg har læst så mange god råd til alt muligt andet her inde, så nu står jeg i en situation og ikke kan finde svar så jeg spørger jer om råd!

Jeg har et ny opstartet import eksport firma, dog indenfor fødevareindustrien. Igennem dette har jeg fået etableret kontakt til en mand med et netværk af veletablerede afrikanske guld miner. Igennem dette har jeg mulighed for at købe guld ind til en relativ god pris.

Dog er mine spørgsmål så ledes...
Er det besværligt at få de rigtige tilladelser til at få guldet til Europa?

Hvordan er import tolden på dore guldbarre ?

Hvilken dokumentation er rutine at opkræve af sælger ved forhandling af guld?

Tak for jeres tid, og beklager hvis det er lidt rodet. Ville bare høre nu når muligheden er opstået.
Mvh Oskar

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12911
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

JuniorExecutive:
mand med et netværk af veletablerede afrikanske guld miner. Igennem dette har jeg mulighed for at købe guld ind til en relativ god pris.

Det lyder som en gang svindel eller noget kriminelt, ingen veletableret mine vil sælge deres guld på den måde. Ved du overhoved hvad en doré guldbarre vil sige?, Sådan en barre indeholder ikke kun guld, så hvordan vil du kende værdien?

Vær i øvrigt opmærksom på at der har været en del falske guldbarre i omløb, de er så godt lavet at det er svært at tjekke dem uden destruktiv prøvning.  

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)