Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansættelse af underleverandører

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 13. Nov 17
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg overvejer at udvide de ydelser jeg tilbyder mine kunder så det også omfatter vask/stryge/rens mm Samt en vinduespudser.

Planen er at vi skal stå for aftalen, så det bliver en del af vores produkt pallette på hjemmesiden men det er et andet firma der udfører arbejdet

Har i nogle erfaringer om hvordan det gøres korrekt/mest fordelagtigt indtjeningsmæssigt for os?

Det bliver kun "firmaer med høj kundetilfredshed" at vi vælger - men tænker at det fortsat er de firmaer der udfører opgaven for os der dækker hvis der bliver skader og lignende.

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej.
Hvis slutkunden har lavet aftale med dig/jer, er det jer der står for ansvaret, da det er jer de har en aftale med.
Så hvis vinduespudseren ridser en rude vil det være jeres ansvar over for kunden, I kan så vælge at sende kravet videre til jeres underleverandør, men det er jer som kunden har en aftale med, og dermed jer som skal sikre at det bliver udbedret.
Kunden vælger jo jer som leverandør, ellers havde de jo valgt 3.part direkte og fået regning direkte fra dem.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Tilmeldt 13. Nov 17
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar 

Kan man lave et setup så man kommer uden om den problematik mht erstatningsansvaret? 

Kan man indføre det i kontrakten?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael:

Tak for dit svar 

Kan man lave et setup så man kommer uden om den problematik mht erstatningsansvaret? 

Kan man indføre det i kontrakten?

med underleverandøren ja - men sker der noget og kunden har entreret med dig så er det dig der punger ud og så går du til din underleverandør og peger på kontrakten - Kunden kan du ikke forlange skal kræve af andre end den han laver aftalen med

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Alt kan indføres i en kontrakt, men som udgangspunkt i juraen, det er den der tæller, så er det dig som kontrakten er tegnet med som hænger på den i sidste ende.
Så hvis jeg pudser vinduer i et helt hus for en af dine kunder, jeg vælger at bruge sandpapir ved en fejl, hvilket jeg opdager for sent.
Alle vinduer er nu matte, og dermed skal de skiftes.
Kunden klager efterfølgende, jeg går konkurs samme dag.

Men du har fået dine penge, henviser til mig, jeg er konkurs, ergo kunden får ingen nye vinduer.

Sådan fungere det ikke, kunden har hyret dig, du får pengene, ergo ansvaret er dit, alt andet vil også være urimeligt for kunden, de vælger jo ikke underleverandøren, det gør du, dermed dit ansvar.

Du kan så altid vælge at sende regningen videre til "kongen af sandpapir", i håb om at få dækkes de omkostninger der er kommet ekstra.

Det er derfor man skal have styr på sine underleverandører, og sin forsikring.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Tilmeldt 13. Nov 17
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolay.

Mange tak for dit svar som jeg godt kan se er helt korrekt.

Kan opsætningen være at jeg anbefaler vinduespudseren på min hjemmeside og vi formidler kontakten til vinduespudseren der ringer kunden op.

Aftalen med vinduespudseren kunne så være at mine kunder får en bedre pris eller/og at vi modtager henvisningsprovision fra vinduespudseren.

Er der juridiske udfordringer i det setup? Og kunne det fungerer?

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det som du har fået i vide tidligere med hensyn til underentreprenør forhold og springende regres er helt korrekte. Det er ikke let og "skrive" sig ud af ansvar. Wink

Med hensyn til formidlings provision. Er det samme situation, som forskellige portaler (f.eks. Imentor, Hent Tilbud, 3 gratis byggetilbud og mange andre). Der får henvisnings provision fra deres forskelige samarbejdspartnere. Disse portaler har også fraskrevet sig ansvar for arbejds udførelse fra deres håndværkere m.m.

Det at henvise til en underentreprenør kræver jo også at denne har et godt brand, referencer m.m.

Men husk aftaleretten er indrettet således, at der er 2 aftale partnere. Ikke 3 eller flere. Ordrebekræftelser m.m. og faktuering skal være de samme navne og roller.

Du kan ikke engang tilbageholde penge fra en underentreprenør, hvis du er utilfreds med dennes arbejde. Du har hele ansvaret. Også derfor du er hovedentreprenør. Og den anden underentreprenør.

Og det er i særdeleshed vanskelig på B2C (privatmarkedet). Da disse også er beskyttet af retsplejeloven.

Og på B2B. Bruger mange også AB 92. Hvor der er andre regelsæt.

Så som håndværker er der kun hårdt arbejde tilbage Wink

Og ingen "smarte" løsninger. De holder ikke i længden, men bliver indhentet af juraen Wink   

Tilmeldt 13. Nov 17
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke nemt men helt forståeligt Smile

Kan man lave dette setup:

Vi skriver på hjemmesiden at vi har gode erfaringer med xx og så skal kunden selv tage kontakt og aftale nærmere - altså ikke en anbefaling

Så kan der være en ambassadøraftale hvor vi får et beløb for hver kontakt der er lavet gennem hjemmesiden?

Jeg har været i den finansielle sektor gennem 20 år og der har der været mange "henvisningsaftaler" til advokater, mæglere, byggefirmaer mm uden at vi laver en konkret henvisning  - disse "aftaler" gik begge veje

Tilmeldt 13. Nov 17
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Konkret anbefaling

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvem skal betale Wink

Kunden/køberen ???

Eller underentreprenøren ??

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)