Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørselsfradrag på den smarte måde.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 06:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har gennem det sidste år haft en del forskellige arbejdssteder (de fleste som vikar), så for at holde styr på dem på en nem måde, har jeg lavet en funktion i app'en <a href="https://ifttt.com/discover">ifttt</a>. 

For at forklare det lidt nemmere, har jeg lavet en video her: 

Kort fortalt, så står ifttt for if this then that (hvis noget sker, så gør dette) og er en app eller online tjeneste, der "sammenkæder" 2 tjenester, der ikke i forvejen er koblet sammen som f.eks:

  • Du modtager en mail med en vedhæftet fil, som automatisk lægges ned i din Dropbox. 
  • Den sammenkæder din Twitter og Facebook, så når du laver et nyt tweet, bliver det automatisk postet på Facebook.
  • Sammenkædning af fysiske enheder, med tjenester, så når du modtager en mail med et bestemt emne, blinker dit Philips Hue lys (smart lysstyring). 
  • Lokationstjeneste hvor app'en tjekker om man forlader eller ankommer til et bestemt sted,og laver en handling du har defineret, som f.eks. at sende en mail til din kone at du er på vej hjem. 

Jeg har lavet en funktion, hvor jeg bruger lokarionstjenester til at skrive en ny linie i et Google sheet (Googles gratis regneark), der gør følgende: Tjek om jeg ankommer til en bestemt adresse, og skriv så en ny linje i mit regneark. Indholdet i den linje er datoen, Arbejdsgiver og adresse. Derefter laver jeg en funktion, i arket, der tæller hvor mange gange jeg er på den enkelte arbejdsplads. For at tælle kunne tælle flere arbejdspladser, har jeg lavet en ny funktion (applet), der skriver til samme regneark (hvor adresse mm. selvfølgelig er rettet).

Herefter er det blot at regne ud, hvad fradraget bliver.

På den her måde ved jeg PRÆCIST hvor mange dage jeg har arbejdet på den pågældende adresse, samtidig med at jeg kan dokumentere det over for skat

Tilmeldt dig også gerne, da jeg har planlagt nogle lidt mere detaljerede videoer, med forklaring på hvad ifttt er, og tricks til sheets 

Sig gerne til hvis i har spørgsmål, så står jeg gerne til rådighed.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Jan 18
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Lidt smartere end excel ;)

Website: Bonusvegas.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Clausen:

Lidt smartere end excel ;)

Jeps. Ifttt kan rigtig mange ting. Det at man kan kombinere 2 tjenester, gør at mulighederne næsten er uendelige. Mener der pt. er Ca 150 tjenester der kan kombineres. Dem jeg har nævnt er kun en lille del af mulighederne. 

Sheets er stort set identisk med Microsoft Excel, det er gratis, og altid online, så man kan tilgå det fra alle enheder. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes ikke det er klart om du taler befordringsfradrag hjem - arbejde - eller kørsel i egen bil - statens takster - Hvis sidste skal du huske gerne et formål med besøget og KM stand samlet på hver side af al erhvervskørsel

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Synes ikke det er klart om du taler befordringsfradrag hjem - arbejde - eller kørsel i egen bil - statens takster -

Det kan i princippet bruges til begge dele, men hvis det er kørsel i egen bil efter statens takster, hvor man har rigtig mange forskellige steder, er det nok lettere manuelt at skrive det i et sheet. Den her funktion, er en metode til at føre data automatisk ind i et sheet, som man senere kan beregne på. 

Cookie - John Hannover:

Hvis sidste skal du huske gerne et formål med besøget og KM stand samlet på hver side af al erhvervskørsel

Det er blot at tilføje flere felter til ens sheet, enten ved at lægge dem ind i sin funktion. Man adskiller celler med ||| (3 lodrette streger. Eller føre det manuelt, men så kan man ikke bruge ifttt. 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder smart :)

Synes altid det er et helvede at sidde og holde styr på hvilke dage jeg har været inde på kontoret !

Skal lige høre, jeg har prøvet og sætte det op i IFTTTT, skal man selv oprette et regneark, eller gør den det for en?

Statsautoriseret revisor - København

Fra Silkeborg
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cef:

Lyder smart :)

Synes altid det er et helvede at sidde og holde styr på hvilke dage jeg har været inde på kontoret !

Synes selv at jeg har fundet på en simpel løsning.

Cef:

Skal lige høre, jeg har prøvet og sætte det op i IFTTTT, skal man selv oprette et regneark, eller gør den det for en?

Du skriver det navn du ønsker at kalde dit ark ved 1 - jeg anbefaler at bruge det pågældende år, og så lave et nyt ark (skrive et nyt navn i feltet) næste år. 

Ved 2 skriver du mappenavnet. Du kan kalde den kørselsfradrag for nemhedens skyld. 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 06:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Glemte lige at nævne at ifttt selv opretter dit sheet (og mappen det skal ligge i), hvis du ikke selv gør det.
Bemærk at der oprettes et nyt sheet, når du når 2000 linjer.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Første video er blot en lavet som en hurtig visning af hvordan man gør. 

Jeg har Efterfølgende åbnet en youtube kanal, hvor jeg starter med at fortælle om iftt, og senere fortæller jeg i detaljer hvordan man laver den her funktion, og bygger regnearket op. Kanalen kan ses her: https://www.youtube.com/channel/UCVLlfwxhgDKr-LVBadpmfVw

Fra Silkeborg
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Så kom den første af de mere detaljerede videoer op.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)