Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

energidrik toldsats/Toldtariffen

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. May 14
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino'er

Jeg har bestil energi driks fra et ikke EU-land. Og jeg leder efter toldsatsen på toldtarriffen inde på skats hjemmeside. Men jeg kan simpelthen ikke finde det, da det er første gang jeg roder rundt med sådan noget.

Jeg har prøvet at indtaste varekoden, som står på energidrik dåsen, men der kommer ikke noget op på toldtarriffen. Nogen der kan hjælpe mig med at finde toldsatsen på det? :-)

Mange tak.

Mvh. Lennart

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12929
Skrevet kl. 21:15

LennartS:
Jeg har prøvet at indtaste varekoden, som står på energidrik dåsen

Koden på ¨dåsen har altså ikke noget med tolds varekode at gøre,  Prøv at søg i toldtariffen.

I øvrigt skal du have tilladelse af fødevarestyrelsen til import af fødevare.  Du skal i øvrigt være importør registreret hos SKAT

Tilmeldt 3. May 14
Skrevet kl. 23:09

'

Tilmeldt 3. May 14
Skrevet kl. 23:09

Hej Ravn.

Jeg er importregisteret.

Jeg er ikke fået tilladelse af fødevarestyrelsen, men er nu igang med at få det.

Er dette den rette link, som jeg vedhæftet, hvis jeg skal få tilladelse?.

https://www.foedevarestyrelsen.dk/Selvbetjening/Blanketter/Sider/Erklaering-vedrorende-indforsel-af-fodevare-vareprove.aspx?Indgang=F%C3%B8devarer&Indgangsemne=Import+af+f%c3%b8devarer&

Ift. toldtarriffen så har jeg søgt, og tror dette er varenummeret: 2206 00 59 00

Er der en herinde der kan bekræfte, at dette er varenummeret på energidrik?

Jeg takker

Mvh. Lennart

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12929
Skrevet kl. 01:29

LennartS:
tror dette er varenummeret: 2206 00 59 00

Jeg antager ikke at dit produkt indeholder alkohol eller er et gæret produkt ?  overskriften i 2206 lyder: "Andre gærede drikkevarer (fx  æblecider, pærecider og mjød) blandinger af gærede drikkevarer samt blandinger af gærede"

Mit umiddelbare bud vil være et sted i 2202

LennartS:
Er dette den rette link, som jeg vedhæftet, hvis jeg skal få tilladelse?.

læser du let ikke hvad der står ? Der står det er til vareprøver af animalt oprindelse.  Du skal have godkendelse som importtør og fødevare virksomhed, du skal også have godkendte opbevaringslokaler.

Tilmeldt 3. May 14
Skrevet kl. 02:40

Okay, det er fordi jeg har lige stiftet virksomhed, og er så småt ved at lære tingene et step af gangen. Måske lyder nogen af mine spørgsmål for dumme, men jeg gør mit bedste.

Jeg har stiftet enkeltmandsvirksomhed, og har momsregisteret og importregisteret min virksomhed. Dernæst har jeg bestilt nogle energidriks, som test vare. Hvoraf jeg nu har fundet ud af, at jeg gerne vil købe en palle med dem, til formål at videresælge dem.

Da jeg nu har kigget vil det så være: 2202 10 00 00 , som er "Vand, herunder mineralvand og vand tilsat kulsyre, tilsat sukker eller andre sødemidler eller aromatiseret", Hvilket har en toldsats på 9,60% 

Vil du sende mig et korrekt link til der hvor jeg kan få tilladelse af fødevarestyrelsen, da jeg kan se at jeg er helt forkert på den :-)

Ift. et godkendt opbevaringslokale, tror det vil være ok at opbevarer dem i min lejlighed? Da det blot er til videresalg, som er formålet for at de bliver købt. I så fald, hvor kan jeg finde et link til det også. Håber du vil hjælpe mig på rette vej.

Jeg takker for din tid, for at hjælpe mig.

Mvh Lennart

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:56
Tilmeldt 3. May 14
Skrevet kl. 14:16

Jeg er nu under process i at blive registeret hos fødevarestyrelsen.

Jeg er nu nået til et punkt hvor jeg har svært ved at finde ud, hvilken varegruppe energidrik høre under ud af dem her. Hvilken vil det være ud af dem her ? :-)

Spiritus, vin, øl, mjød m.fl.

Andre ikke animalske fødevarer

Kosttilskud

Særlig ernæring

Fødevarer til særligt medicinske formål

Tilsætningsstoffer

Fødevarekontaktmaterialer
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)