Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man moms indberette når man ikke er momsregistreret?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Sep 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 02:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg har en enkeltmandsvirksomhed som ikke er momsregistreret da omsætningen ikke er over 50.000 i år. Skal i forbindelse med årsskiftet nu til at afslutte mit regnskab, samt indbetale skat.

Nu er jeg så blevet i tvivl ift. moms. har i og med jeg ikke er momsregistreret ingen faktura med moms. Men hvad så med de udgifter jeg har haft i forbindelse med min virksomhed, som er købt i Danmark? skal jeg indberette dem til moms? og skulle jeg have gjort det hvert kvartal? eller hvordan fungerer det? Så nemlig at man kunne få nogle ret uattraktive bøder, som jeg self. håber at undgå. 

Kan jeg måske i mit regnskab (bruger economics) nøjes med at posterer at det er udgifter uden moms, selvom de er købt i Danmark med moms? for tænker at hvis jeg posterer med moms, så trækker programmet automatisk momsen fra, som jeg så alligevel ville få tilbage hvis jeg indberettede det til moms. Så tænkte at det ville være nemmere for alle hvis jeg bare posterer udgifterne uden moms? Så jeg er fri for at skulle indberette det til moms, og moms er fri for at skulle sende mig momspengene retur .- hvis det giver mening :/ 

Håber der er en der kan hjælpe :) 

Hilsen Aida  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:27
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 11:28

Aidsow:

Kan jeg måske i mit regnskab (bruger economics) nøjes med at posterer at det er udgifter uden moms, selvom de er købt i Danmark med moms? for tænker at hvis jeg posterer med moms, så trækker programmet automatisk momsen fra, som jeg så alligevel ville få tilbage hvis jeg indberettede det til moms. Så tænkte at det ville være nemmere for alle hvis jeg bare posterer udgifterne uden moms? Så jeg er fri for at skulle indberette det til moms, og moms er fri for at skulle sende mig momspengene retur .- hvis det giver mening :/ 

Du kan ikke få moms retur - og må ikke lægge moms på dine regninger, når du ikke er momsregistreret. Hvis dine udgifter i øvrigt er fradragsberettigede, må du trække det fulde beløb fra dine indtægter - og skal betale skat af overskuddet.

Du skal oprette konti uden momsberegning i din kontoplan.

OG du skal aldrig bekymre dig om hvorvidt Skat "er fri" for at sende dig momspenge retur. Det lader du bare dem selv om at passe. :-)

Hvis jeg var dig, ville jeg tage et iværksætterkursus eller bruge lidt penge på en revisor eller bogholder, der kan sætte dig ind i de mest basale regler.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Aidsow:
det ville være nemmere for alle hvis jeg bare posterer udgifterne uden moms?
som  ikke momsregistreret skal ALLE udgifter posteres på konti UDEN moms så programmet ikke få regnet moms fra - ALT - indtægter og udgifter skal posteres på konti UDEN moms. 

Har du posteret på konti med moms, så må du bare lave en modpostering samlet - lave bilag hvor du skriver rettet fejl - og det er så hele beløbet du skal have væk fra konto med moms over på konto uden moms - hele beløbet inkl. moms - ellers vil dit regnskab ikke stemme - da momsen så fragår

Få evt en bogholder til lige - mod en enkelt times betaling at hjælpe dig

Du får ingen bod for at mangle indberetning - du har intet at indberette og kan slet ikke indberette

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Sep 13
Skrevet kl. 18:12

Okay tusinde tak for hjælpen, nu er jeg ihvertfald med :) 

Tilmeldt 30. Sep 13
Skrevet kl. 18:13

Tak for hjælpen Birte :) 

Tilmeldt 30. Sep 13
Skrevet kl. 18:13

Tak! :) 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)