Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lønmodtager undgå topskat - holdingselskab?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Midtjylland
Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg er tidligere været selvstændig, men er p.t. lønmodtager. Jeg tjener imellem 750.000 - 1.000.000,- p.a. hvorfor jeg betaler en del i topskat. Jeg vil meget gerne undgå topskatten - eller en del af den.

Derudover har jeg købt medarbejderaktier hos min arbejdsgiver og jeg tror vi bliver solgt i 2018 og jeg tror det kan give et afkast til mig på ca. 500.000,-, som jeg også gerne vil undgå at blive straffet for hårdt for.

Er der nogle jura/skatte - eksperter, som kan guide mig? Holding selskab? Skal jeg have fat i advokat og revisor?

Dbh 

J.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46628
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige umiddelbart gør et holding ingen ting her. Du må ikke få din løn ud til et selskab som lønmodtager - det ville koste meget stor skatterisiko. Lønmodtagere er defineret ud fra arbejdets karakter og må absolut ikke tage løn via faktura fra et selskab.

Dine aktier udløser skat af aktieindkomst - og med mindre skat kan mene du lever af investering i aktier tæller de ikke med i topskattegrundlag - du vil blive beskattet af 27/42% af din fortjeneste ved salget som udgangspunkt (google aktieskat)

Du kan undgå topskat ved betaling til ratepension op til lidt over 50.000 kr per år og ubegrænset til livrente mod at du betaler i 10 år eller fordeler fradrag over 10 år kort fortalt

Holding duer ikke - og giver som heller ikke i sig lavere personskat. Det holding kan ud over at udligne indtægt fra FLERE datterselskaber og bringe penge i sikkerhed for kreditorer, er ikke noget der sparer skat. Du har nok hørt ordet skattefrit udbytte - men det er blot, at udbytte som du har betalt selskabsskat af i drift - enten kan blive i drift uden mere skat eller flyttes til holding uden mere skat - før du får pengene rammer skatten personlig uanset hvad

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)