Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskab i enkeltmandsvirksomhed (bilag af hvert salg?)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Dec 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg er for nylig blevet selvstændig og har oprettet en enkeltmandsvirksomhed.
Da jeg sælger min musik online er der mange salg, omkring 8.000 salg på iTunes osv om måneden
Skal jeg gemme bilag med hver enkelt sang som er blevet solgt hver måned?

- Jeg kan trække det store bilag ud i csv format, men jeg kan umuligt printe så mange sider ud per måned og gemme i min mappe.
Er det okay hvis jeg blot gemmer månedsoversigten som viser hvor meget jeg har tjent på hvert enkelt service (iTunes, Spotify osv) eller skal jeg gemme for hver enkelt sang i den gigantiske csv fil og sende til min revisor?

Jeg ville også høre om der er noget andet jeg skal være opmærksom på, da alle salg kommer ind som US dollars.

Bedste hilsner,
Mike

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46708
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:37

Du skal bare kunne dokumentere de enkelte salg og have dem så detaljeret i alle fald - salg for salg - gerne i en CVS. Du skal bogføre i enten USD for alt eller - naturligvis i DKK hvor du jo bruger vekslekursen - og svarer den ikke til den daglige kurs du har brugt inden der veksles, bogføre en kursdifference

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Dec 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:47

Tussinde tak for svaret John, jeg orkede næsten ikke at vente i 24 minutter i røret for at forhøre skat.

Hvis jeg forstår det korrekt, så kan jeg godt sende en lidt mere simpel oversigt over salg til min revisor, men bare jeg har backup af alle salg (hver enkelt sang) hos mig selv?

Det med vekselkurs osv lyder godt nok indviklet, men jeg regner med at min revisor kan finde ud af det.
Jeg sender alt til ham i US dollars (som står i csv filerne)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46708
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:19

MikeDa:
Hvis jeg forstår det korrekt, så kan jeg godt sende en lidt mere simpel oversigt over salg til min revisor, men bare jeg har backup af alle salg (hver enkelt sang) hos mig selv?
så længe du har det - hvert salg dokumenteret - så kan din revisor - eller skat jo rekvirere det - men ligger det som en fil kan den vel også være bilag (som ligger elektronisk)

Ja det med kursen skal jo med. Du kan jo ikke bogføre i mere end EN valuta. Har du alt i ind og ud i USD kan du jo godt bogføre i det og så er det manuelt omregne til momsrubrik C (da jeg udgår fra du SLET ikke sælger disse elektroniske ydelser i EU eller DK hvor moms jo langt mere kompliceret-  det med USD går jo så at bogføre i, så længe pengene ikke nogen gange står i DKK på din danske konto for du kan ikke bogføre resultat i to valutaer sammen. 
Det med kursreguleringer er jo til hvis du sælger i USD - og bogføre i DKK men lader pengene stå i USD, så skal de jo bogføres til en dagskurs - og når du så siden tager penge hjem, så giver det måske en helt anden kurs den dag og så skal der valutaregulering til

Når du har en revisor vil han da kunne svare langt bedre da han jo kender dit setup bedre end jeg

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)