Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsrefusion ved produktion i Tyskland - erfaringer?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 28. Feb 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Håber I kan hjælpe mig.

Jeg producerer Sparkling Tea i Tyskland og i den forbindelse køber jeg etiketter fra et Tysk firma, som leveres til min produktion. Det betyder, at de lægger moms på, da det leveres til Tysk adresse. I 2017 har jeg brugt ca. 25.000 kroner dvs. ca. 5000 kr i Tysk moms.

Er der nogle, som har erfaringer med at at få moms tilbage? Er processen langtrukken og besværlig, eller er det lige til at gå til?

God jul - og tak for kommende svar;-)

Bo, Copenhagen Sparkling Tea Company

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:32
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:45

Min erfaring for nogle få forsøg er, at det er relativt kompliceret, da de fleste lande som udgangspunkt bruger momsreff til rejse og tilsvarende, som også fremgår af Whiskeys link - med formålene

Eksempler på køb, du typisk kan få tilbagebetalt momsen af:

• Persontransport
  • Brændstof
  • Hotelophold
  • Restaurantbesøg
  • Adgang til messer 

Jeg vil slet ikke udelukke man også kan få det for varer købt (og vel anvendt i Tyskland og så videre eksporteret nu sammen med noget andet) men det er da bestemt at forsøge

Hvis det du får leveret i Tyskland bruges af en der videreforarbejder eller sætter etiketterne på deres produkt for at få noget dansk på, kunne de så ikke købe de etiketter som tysk momsregistrerede og bare lægge selve etikettens pris på til dig når de fakturerer varen (idet jeg går ud fra det ikke er din egen produktion og den ikke er tysk momsreg)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:33

Cookie - John Hannover:
Jeg vil slet ikke udelukke man også kan få det for varer købt (og vel anvendt i Tyskland og så videre eksporteret nu sammen med noget andet) men det er da bestemt at forsøge

Tyskland er et af de lande i EU - hvis ikke det letteste - at få momspenge retur fra. Det gælder også varer og tjenesteydelser.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:35

Whiskey:
Tyskland er et af de lande i EU - hvis ikke det letteste - at få momspenge retur fra. Det gælder også varer og tjenesteydelser.
super

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 28. Feb 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for svar - jeg er helt med på at man køre processen gennem skat, så det handlede om, det var nemt eller umuligt. Jeg vil forsøge at få vores partner i Tyskland til at spise alle regninger i processen og fakturerer mig efterfølgende uden moms.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)