Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms registrering i Sverige og e-conomic ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Mar 15
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg skal høre om nogen her kan hjælpe lidt...
Når man sælger til Sveirge, og kommer op på 320.000 SEK om året, så er det et krav at man bliver momsregistreret deroppe, og afregner moms direkte til Sverige istedet for til DK. Så langt så godt...
Men hvordan styrer man det i e-conomic ? Skal man opretter fakturaerne på en bestemt måde, så de bogføres på andre kontis, eller hvordan gør man ?

Har også en Presteshop som er koblet til e-conomic, og der skal det jo også helst bogføres rigtigt. Nogen der har en løsning kørende, som kan vejlede lidt ?

Min første tanke var bare at oprette et nyt e-conomic abon. til Sverige, men det går ikke, da vi kører lagermodul, og siden til sverige og DK deler lager.

Kom gerne med input til, hvordan man løser dette.... e-conomic supporten er desværre håbløs.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 08:23

Hej Jesper

Har du ikke en revisor der kan hjælpe med sådan noget?

Alternativt, så kan du jo prøve at finde en af de andre shops der også sælger til Danmark. jeg tænker at du ikke kan stå alene med problemstillingen :)

Dennis Drejer fra www.rito.dk sælger også i Sverige, og det er der også mange andre herinde der gør!

Hold os endelig opdateret Smile

Mvh

Morten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jesper,

Jeg brugte for nogle år siden e-conomic hvor jeg havde momsregistrering i flere lande. Dengang kostede det mig en del kroner at få sat dette op af min revisor. Princippet var at der blev lavet momskonto for de enkelte lande og derefter momskoder som hørte til de enkelte lande mv. Det var dyrt at få de indre sammenhænge i e-conomic rigtigt (og helt galt at manden der havde lavet det gik bort).

Mulighederne har måske ændret sig siden, men i dag ville jeg nok have gået på kompromis og kørt en standadiseret løsning for hvert land kombineret med manuelle reguleringer af lagerkonti.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)