Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan du mærke "nedgangstiderne"?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Køge
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey alle,

Nu kan "man" uden overdrivelse godt påstår, at jeg har været en noget sløv debatør længe. Derfor er det med risiko for at starte en dialog, der allerede har kørt, at jeg stiller mit spørgsmål.

Det kører jo i medierne - at vi lige nu er midt i en nedgang.... og den bliver så gardueret på alle mulige måder, at forskellige "eksperter".

Kan du mærke nedgang eller hvor er du? Mister du kunder eller får du nye? Oplever du generelt en nedgang eller hvordan er din butik påvirket?

God aften

Christian

www.gennembrud.nu

Mvh, Christian Campbell http://www.gennembrud.nu/

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 22:41

Absolut ikke. Jeg er i en branche der er rimeligt afhængig af konjukturerne, men kan ikke mærke nogen nedgang, trods øget konkurrence.

Jeg er dog overbevist om, at det kan mærkes på længere sigt, men foreløbig er "nedgangstiderne" vist mest noget der foregår i medierne.

Jeg kan dog mærke at det er februar. Årets absolut dårligste måned for os :-(

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:45

Tværtimod - vi har aldrig haft mere travlt end nu. Og vi har aldrig været booket med så stor en procentdel af den mulige tid så langt frem som vi er det nu. Oven i købet har vi sat omsætningsrekord i fire på hinanden følgende måneder. Den eneste nedgang, vi oplever, er nedgang i fritiden. Og ingen af vores kunder melder om nogen form for nedgang overhovedet - så nedgangstiderne er medieskabte - efter min bedste overbevisning.

Jeg tror nu nok, at vi vil se en vis opbremsning i det kommende års tid. Men ikke nedgang.

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 23:57

Det passer ikke, at der er nedgang i Danmark - tværtimod.

Væksten er dog aftagende grundet manglen på arbejdskraft og det, eksperterne snakker om, er en generel frygt for tilbagegang. Der hvor det ser slemt ud pt. er i USA, hvor væksten er standset og det har medført problemer for flere brancher. Selvfølgelig - hvis man som dansk virksomhed er afhængig af det amerikanske eller andre stærkt amerikansk afhængige markeder, så vil man sandsynligvis kunne mærke det. Men det er absolut noget man skal være opmærksom på - både fra erhvervsliv og regerings side.

Jeg leverer IT-løsninger, hovedsageligt webbaserede, og jeg mærker absolut ingen nedgang. Det vælter ind med opgaver og prisen på markedet er næsten den samme, som altid, på trods af markant stærkere konkurrence. Det skyldes sikkert, at efterspørgslen indenfor web er steget tilsvarende her de senste par år. Dog kan jeg se, at mine AdSense-udbetalinger på et par internationale sites er faldet på trods af vækst i både CTR og besøgstal, og det har sandsynligvis noget at gøre med problemerne på det amerikanske marked. Læs evt. mere her: http://www.seobook.com/why-adsense-earnings-are-sharply-dropping.

Fra Glostrup
Tilmeldt 26. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Fra  Haandlavet.dk Skrevet kl. 19:41

Jeg kan heller ikke se nogen nedgangstider, siden starten af 2007 har vi haft stigende salg, selv en mindre prisjustering i år har ikke haft nogen dårlig effekt på vores salg, snarere tvært imod.

Tim

Køb kompatible billige dymo labels og spar penge på dine forsendelser.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:15

Jeg kan ikke mærke den store nedgang i de opgaver vi pt. får ind i virksomheden.

Men jeg kan tilgengæld høre at mange af vores kunder inde for detailhandlen og restaurationsbranchen er meget bekymrede.
Enkelte af vores kunder inden for detailhandlen har ligefrem sagt at de godt vil have at der bliver skruet ned for marketings-budgettet i det næste stykke tid, da de ikke har de store penge at gøre godt med.

To primære faktorer gør sig pt. gældende for disse kunder; Vejret og prisstigninger. Det dårlige vintervejr har gjort at mange tøj og sko-butikker er brændt inde med vinterkollektioner som de ikke har kunne komme af med i det omfang som de havde regnet med. Endvidere har januar-udsalget ikke været så godt som det plejer at være rent økonomisk.

En anden faktor, som rammer restaurationsbranchen, er nogle voldsomme prisstigninger på fødevare og råvarer. Så sent som i går stod jeg og snakkede med en af vores kunder som har en restaurant hvor vi er igang med nye menukort og skilte. Alle priserne kommer til at få et kraftigt hug opad. Han fortalte som eksempel at deres indkøbspris på en gennemsnitlig størrelse frisk mørbrad indtil januar måned lå på ca. 100 kr. Nu ligger den på 184 kr. Grøntsager er steget med ca. 20% inden for ét kvartal og mælkeprodukter er siden i sommers steget med mere end 60%.

Så på baggrund af dette, så er jeg ret sikker på at vi nok kommer til at se lidt mindre til vores kunder i de to brancher end vi normalt gør.

TIl gengæld kan jeg så fortælle at bl.a. vores kunder inden for medicinal og IT-branchen har helt andre forventninger til 2008. De regner med at køre i samme gear året ud - men mange af dem siger dog også at dette er det sidste år før det økonomisk begynder at gå nedad igen.

Så pt. er der sådan lidt "gynger og karruseller" over det: Der er fuld knald på opgaver for virksomheder der skal på IT-, Design/Mode- og lignende messer, imens detailhandlen af restaurationsbranchen ligger lidt mere for anker.

/Jesper

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 21:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du ser på de opslået job i dag i forhold til samme tidspunkt sidste år, kan du helt tydeligt se at virksomhederne ikke sulter efter arbejdskraft i sammen grad. Det er en sikker indikation at virksomhederne ikke forventer en stigende afsætning af deres produkter. Man kan helt sikkert mærke at økonomien er stagnerende eller svagt nedafgående.

Jeg tror ikke på at vi om ½ år vil have samme tal af ubeskæftigede mennesker i Danmark som nu. Tallet vil stige med 5-10.000 ville jeg tro.

Jeg håber på et stor knald, men det kommer nok ikke. Desværre kunne man fristes til at sige. Jeg føler det ville være godt for samfundet at vi fik vores 4-5% ubeskæftigede mennesker igen.

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Holm Ingemann ApS Skrevet kl. 23:29

Nu er jeg selv i fødevarebranchen med en række forskellige leverandører.

Og der er det blandet - jeg har faldende priser det ene sted og stigende priser det andet.

Stigningerne har jeg selv ædt - så kunderne kan ikke mærke forskel.

Derfor kan jeg heller ikke melde om noget nedgang - men mere naturlige svingninger.

Arbejder med ejendomme i Aalborg gennem Holm Ingemann

Fra Svendborg
Tilmeldt 31. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 00:54

Ikke endnu, tværtimod har jeg flere bestillinger til April / Maj end jeg havde ved samme tid sidste år.

Så det går jo nok lidt endnu.

Thomas Bonde

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 21:41

Når folk sender flere varer ud af biksen, bruger de mere emballage - Og vi har haft vores højeste omsætning nogensinde i januar..
Både tøjbutikkerne, netshops og alm. forretninger vi har som kunder har købt lige så meget eller mere end de plejer i januar, så det kan da ikke stå helt galt til :-)

Februar bliver sandsynligvis lavere pga. skolernes vinterferie og måneden er lidt kortere..

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)