Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fredags hjernevrider: Klamme toiletter på folkeskoler - hvordan løses det?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Fredags Hjernevrider 

I anledningen af omtalen omkring de klamme toiletter på folkeskoler, kom jeg til at tænke på om det ikke er muligt, at lave en form for sensor, der kan overvåge om toilettet efterlades i samme tilstand som det blev modtaget.

Så en form for sensor, der kan detektere om papir eller andet efterlades, og måske også om der er ramt ved siden af kummen?

Jeg tænker noget i stil af, at man monterer sensoren og på en måde "fotograferer" et rent toilet, som det bør se ud.

Dernæst vil sensoren konstant holde den aktuelle tilstand op imod basis billedet.

Problemet er at jeg ikke tror nogen vil være trygge, hvis der sad en egentlig kameralinse og fotograferede, istedet skal det nok være en anden type sensor.

Kom gerne med bud på. hvordan det kunne løses? hvilken sensortype, hvilken software teknologi?

Ps. tanken er at uanset, hvor meget rengøringspersonale som sættes ind, og hvor der gøres rent, så er det grundlæggende problem, at der er nogle enkelte mennesker, som er nogle værre svin. Målet er at sensoren giver en visuel indikation på om det toilet man er ved at forlade, er forladt i forsvarlig tilstand. 
Hvis ikke, så indikeres det ved fx. en rød LED, og rette op på det inden man træder ud af båsen. 
Ignoreres advarslen, kunne man eventuelt aktivere en alarm, så omverden gøres opmærksom på at vedkommende er et "lille svin" 

Fra Odense
Tilmeldt 1. Aug 14
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne ikke lade være med at grine af din sidste sætning. :D

Ideen er interessant, men som du selv nævner, så tror jeg hurtigt at børn kan blive lidt bange for sensorer/linser, der peger ned i deres bås. Det skal være en "børnevenlig" sensor, hvis den skal sælges til skolerne. :-)

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Nygård:
men som du selv nævner, så tror jeg hurtigt at børn kan blive lidt bange for sensorer/linser, der peger ned i deres bås. Det skal være en "børnevenlig" sensor, hvis den skal sælges til skolerne. :-)

Der skal ihvertfald være tillid til at systemet ikke kan misbruges.

Men den kunne i og for sig anvendes på alle offentlige toiletter, og potentielt spare enormt meget rengøring rundt omkring, hvis folk blev tvunget til at opføre sig bedre.

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som en rigtig dyr løsning, til et område der i følge dem selv mangler penge (Det er selvfølgelig det offentlige, og de kan jo altid bruge flere skattekroner...). Det bedste ville vel være, hvis forældrene snakker med deres børn om, hvordan de skal bruge skolens toiletter. Det er der sikkert også en del, der gør, men der skal på den anden side også kun et barn til at ødelægge det for de andre.

En løsning kunne være mere rengøring, at få moderniseret de værste toiletter, eller evt. se på løsninger som denne: https://livinglabstrandvejen.kk.dk/artikel/selvrensende-toilets%C3%A6de

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

deltro:
Det lyder som en rigtig dyr løsning, til et område der i følge dem selv mangler penge (Det er selvfølgelig det offentlige, og de kan jo altid bruge flere skattekroner...)


Problemet er at den eneste løsning lige nu er at rengøre oftere, og det koster rigtigt meget. Man kunne potentialt rengøre mindre, og stadig have renere toiletter, hvis der ikke blev svinet i første omgang

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes, du har fat i noget rigtigt, for i bund og grund bør offentlige toiletter (også på skoler, campingpladser m.m.) efter min mening bygges, så man har privatliv. Altså vægge og døre der går fra gulv til loft/karm.

Men det giver jo netop også fred og ro til at udøve svineri og hærværk. Så ja, en panorering med en margen, der tillader hændelige uheld, men opfordrer til at rydde op.

Om ikke andet kan pedellen/rengøringen måske få et hurtigt hint om, hvor kræfterne skal sættes ind.

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det problem løses ganske nemt og effektivt.

Eleverne/klasserne tvinges til selv at tage latrin tjansen, og selv gøre rent, så er jeg sikker på at de nok skal lade være med at svine.

Fra Eidsvoll
Tilmeldt 13. Jun 12
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der ved et uheld er ramt ved siden af kummen, hvordan tænker du dig den der har gjort det skal kunne rette op på det, inden vedkommende træder ud af båsen? Rengøringsudstyr inde i båsen? En lille tanke ... :)

Mvh Dan

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Dan Hansen:
Hvis der ved et uheld er ramt ved siden af kummen, hvordan tænker du dig den der har gjort det skal kunne rette op på det, inden vedkommende træder ud af båsen? Rengøringsudstyr inde i båsen? En lille tanke ... :)


Enten må de tage godt med papir på hånden og begynde at tørre, eller også kunne de lære at sætte sig ned, som regel kan man stå op og tisse udenfor båsene

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)