Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må et nyopstartet aps bruge af de 50.000 kr. i driften?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Dec 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske et dumt spørgsmål. Men jeg starter et ApS i det nye år og bliver pludselig i tvivl om følgende:

Hvis jeg starter med minimumskravet på de 50K - må jeg så i opstarten bruge af disse midler til drift - ikke løn?

Eksempelvis bruge til en computer og til transport (togbilletter m.m.)

Eller skal jeg indskyde 50K plus nogen driftsmidler?

Håber det giver mening

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Selskabskapitalen skal grundlæggende være intakt. Du må måske godt i årets løb være lidt i underskud.
Hvis du driver overskudsgivende virksomhed har du næppe problemer.
Hvis du påregner at have længerevarende underskud skal du skaffe finansiering til det, ud over de 50000.

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis selskabkapitalen går under 50% skal der afholdes en generalforsamling hvor der skal besluttes hvordan man skal komme over de 50% af selskabkapitalen

Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må godt bruge af selskabskapitalen til din drift. Der skal dog altid være et sådan kapitalberedskab, så virksomheden til en hver tid, kan drives økonomisk forsvarligt. Hvis du kommer under de 50% af kapitalen, så skal der afholdes en ekstraordinær generalforsamling, for at fastsætte en genopretningsplan.

Mvh. Kasper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

DigitalDansker:

Måske et dumt spørgsmål. Men jeg starter et ApS i det nye år og bliver pludselig i tvivl om følgende:

Hvis jeg starter med minimumskravet på de 50K - må jeg så i opstarten bruge af disse midler til drift - ikke løn?

Eksempelvis bruge til en computer og til transport (togbilletter m.m.)

Eller skal jeg indskyde 50K plus nogen driftsmidler?

Håber det giver mening

ja. Hvis din egenkapital på noget som helst tidspunkt er faldet til under 50 t så skal du inden for afholde formel generalforsamling og tage stilling til genoprettelse, men der er ikke en tidsfrist - ellers kan det være DEL af evt diskussion om hæftelsesgennembrud, men ja du må bruge kapital
Husk hvis du driver hjemmefra vil skat ofte forvente delt moms for computer da den forventes brugt privat også (rådigheden) men det er en anden sag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan få billige kontor disse dage.

Der er også kontor hotel

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)