Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af biler fra en genbrugsbutik

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Dec 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Måske er der nogen herinde som kan hjælpe

Jeg forsøger og forsøger at finde reglerne omkring salg af biler, men ikke som privat og ikke som bilforhandler.

Men moms registeret genbrugs forretning

Det med momsen har jeg styr på 

men mit spørgsmål er om jeg bliver underlagt regler om garanti som var jeg bilforhandler eller den garanti (som ikke skal eller gives) som genbrugsbutik.

Håber at der er nogen som ved lidt mere om dette, det er så træls at brænde fingerne på uvidenhed :)

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror jeg sgu ikke på du skal give nogen former for garantier når det er genbrug eller over 5år gammelt.

Men til gengæld skal du have en ansvarsforsikring hvis folk kommer til skade på de varer du sælger

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Du vil være brugtvognshandler - de er jo alle sammen genbrugsbutikker Smile og omfattet af reklamationsret - som så går på bilens alder og de ting du burde kunne forvente oplyst mm - så jo du er i høj grad underlagt i princip samme regler for brugt som for nyt - bare er du meget beskyttet af alder osv - men det kan du læse mere om her https://taenk.dk/raadgivning-og-rettigheder/brugte-biler-du-har-stadig-reklamationsret 
Du må også checke op på regler om at checke pantsætning - af og omregistrering mm

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du sælger fra en forretning og du har CVR-nummer, så sælger du med garanti. Du er omfattet af købeloven, det er salg fra erhverv til forbruger.

Det er derfor du kan se bilforhandlere, der sælger ældre biler, og enten til kunder med CVR-nummer eller komissionssalg for privat kunde.

Andelsbolig.nu

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)