Jeg har gennem et stykke tid luret her på Amino.dk, og ved et tilfælde hørte jeg i en tråd om konceptet "dropshipping". Jeg har længe haft lyst til at starte en mikro-firma på internettet, og havde tænkt mine handler kunne foregå igennem sider såsom f.eks. QXL. Grundet begrænset økonomisk rådighed - (jeg er stadig studerende) - har jeg dog ikke haft modet til at importere et større vareparti eller lignende. Derfor mener jeg dropshipping i høj grad matcher mine ønsker for at stable en forretning på benene på internettet - en forretning med forholdsvis lav risiko, der dog alligevel muliggør profit.
Jeg har ledt efter sider der tilbyder dropshipping, og indtil videre er den jeg har fundet mest attraktiv PixmaniaPro: http://www.pixmania-pro.com/dropshipping-dropship-uk-dropshipment/dkuk_drop.html. Er der nogle er jer som har hørt om denne side, og/eller har erfaringer med den? Tror jeg har forstået konceptet i grove træk, men kan dog ikke finde svar på, hvorvidt jeg selv skal betale for porto?
Hvis der er nogle af jer som har erfaringer med dropshipping vil jeg også meget gerne høre om jeres oplevelser. - Hvad var f.eks. fordelene og ulemperne ved denne forretningsmodel?
Endelig er jeg interesseret i at høre om andre sider, der tilbyder dropshipping. Indtil videre har jeg nemlig ikke været i stand til at finde ret mange. Tilbyder du selv denne service som forretningsdrivende, hører jeg også meget gerne fra dig. - Svar her i tråden eller skriv en PM.
Jeg har gode erfaringer med dropshipping. Bagdelene er lavere avance, og at ens kundeservice kommer til at afhænge af dropshipperen.
Hos Pixmania skal du betale for porto. Jeg har brugt dem, men fandt ud af at på fotoudstyr var de dyrere end de billigste på Edb-piser, og manualerne var ikke på dansk. Så undersøg markedet for de varer du vil sælge. Hvad kan du få dem til og hvad tager dine konkurrenter?