Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Video E.mail, vil i fremtiden erstatte almindelige tekst mails.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Video E.mail, vil i fremtiden erstatte almindelige tekst mails.


 fficeffice" />


I dag bruger vi alle mails til at kommunikere med. Fremover kan du (nu) sende en video E-mail, til alle som har en E-mail adresse uden at modtager skal downloade en masse programmer for at se din video E-mail.


 


Forrester Research siger følgende:


 


” At sende almindelige tekst mails vil være som at se TV i sort/hvid”


 


Video E.mail kan både bruges af firmaer og private.


 


Derfor introducerer Handelsfirmaet Try Us ApS nu My Video.


My Video, er et meget brugervenligt program, og kræver ikke den store tekniske kunnen.


 


Klik på dette link og se en præsentation fra Handelsfirmaet Try Us ApS:


 


Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :
hehe.. nå så nu skal vi altså til at tage make-up og underbukser på for at sende en e-mail .

For mit eget vedkommende må jeg indrømme at, der er en helt klar årsag til at jeg f.eks ikke bruger videotelefon. Det er er mængden af unødvendig information der tilknyttes budskabet jeg vil ud med. Der er ingen grund til at sende en masse billedinformation for at fortælle en person, at vedkommende kan logge ind i sit program ved at skrive: "Hest".

Samtidig vil jeg mene at det er væsentlig mere praktisk at man kan kopiere tekst fra en e-mail og sætte ind i andre programmer, f.eks i tilfælde af adgangskode, beskrivelser m.v.

Ideen er ganske sød, men som med tidligere eksempler, f.eks 3 og deres videotelefon, så har det nok et meget specielt marked og er nok ikke den store revolution.

Nå men det var bare lige mit "sure opstød" fra et praktisk synspunkt og måske et knap så "Se wauv fantatisk teknologi"-synspunkt. No-offence intended
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :
  Princippet er vel ligesom i videokonferencer, hvor man kan vælge at sende en videobesked i stedet for en live video.? i såfald er princippet ihverfald relativt gammelt. EyeBall kan bl.a. gøre dette.

  Min bekymring omkring videobeskeder (borset fra det med at huske at have tøj på m.m. ) er størrelse af de data som transmitteres, for nu er det jo så ikke længere blot nogle kilobytes i form af tekst. Når jeg tænker på hvordan min indboks den ser ud når jeg kommer tilbage fra ferie, så tør jeg slet ikke at tænke på størrelsen af den når den er fyldt med videobeskeder i stedet for.....

/Jesper


 
Fra København
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej


 

Tak for dit indlæg.

 

Jeg tror ikke helt at du har været inde og læse  om selve systemet ?

 

Der er 2 store fordele i dette koncept.

 

1)

 

En såden video mail som vi lige har send ud fylder kun 7 KB.

 

2)

 

Alle kan åbne denne mail/Video uden at skulle til at downloade specielle programmer.

 

Mvh

 

Gert

 

 

 
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gert

Det er hammer smart og det kan helt sikkert bruges til rigtig meget.
Det der nok bliver opponeret imod er at du skriver at det skal erstatte almindelig e-mail, for det kommer det aldrig til.  At Forrester skriver sådan noget vrøvl, er ikke første gang at de gamle mænd prøver at være visionære
Video mail er smart hvis man har brug for at sende et videoklip til andre. Men skal jeg lave en aftale med at møde en ven, skal jeg sende et regnskab til min revisor, skal jeg aftale hvad der skal købes ind til aftensmad med min kone og næste alt andet, så vil det at sende en videomail ikke bidrage til at gøre kommunikationen nemmere.
Så videomail er en cool feature når man har brug for at illustrerer et eller andet, vise sine bryster frem og alt andet hvor video vil fremme oplevelsen, men at sige at det ene overtager det andet, det er og bliver noget vrøvl.
Men bortset fra det, så ønsker jeg jer alt held og lykke med det, det skal i nok få solgt til mange og jeg ville starte med kontakte landets ejendomsmæglere

Dbh Martin

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :
  Øhm... 7 kb? Det tal holder ihvertfald ikke. Det kan godt være, at det kun er det som bliver transmitteret i første omgang i og med det kun er et link til video-beskeden. Men en test her viser at der totalt er blevet brugt knap 3MB båndbredde på at afspille den besked du har lagt.

Det var det jeg mente jeg var lidt bekymret over. Der kan hurtigt ryge en masse båndbredde når alle skal sidde og udveksle emails i form af video. Jeg ved at der er mange virksomheder som slås med problemet med at de ansatte sidder og hører net-radio, da det tærer gevaldigt på den tilgængelige båndbredde på deres internetforbindelse (dette problem er der så nogle af de større radioer som f.eks. DR som forsøger at afhjælpe med forskellige proxy-teknikker).

/Jesper

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Med al respekt for produktet deler jeg en del af den skepsis der er.

Jeg tror ikke at produktet på nogen måde vil erstatte traditionelle e-mails/tekstbeskeder eller overhovedet kan sammenlignes med disse. Det er simpelthen to forskellige ting.

Af ulemper ved videobeskeder vil jeg ligesom Jesper nævne båndbredden - nu er din video ikke længere tilgængelig får jeg at vide, men ved at se en anden video fra My Video Talk på ca. 1½ minut måtte jeg downloade mellem 2 og 3 mb data og havde en belastning på 20 kb/sek det meste af tiden da jeg så filmen. Det kan hurtigt give flaskehalsproblemer for en virksomhed sammenlignet med traditionel post der fylder få kb.
- Så vidt jeg kan se fylder alene billederne på den webside du henviser til mere end 50 kb hvor du så kan plusse det videoen fylder og opveje det mod de få kb en e-mail typisk fylder.
Ligeledes er konceptet så vidt jeg kan se begrænset til at filmene lagres hos udbyderen af servicen, og i så fald vil virksomheden mangle en hel masse korrespondance i tilfælde af nedbrud eller lignende, hvor i mod tekstbaserede mails nemt selv kan opbevares.

Ud over båndbredden mener jeg at der vil være et væsentligt højere tidsforbrug ved at skulle optage videomeddelelser, hvor i mod e-mail er noget man relativt hurtigt kan gøre.
Ligeledes kan jeg ikke se hvordan man kan drage fordel af teknologien i virksomheder hvor man sidder flere i samme lokale, da det vil være noget rod at sidde og optage en videomeddelelse mens du har en kollega eller 10 der taler i telefon eller laver andet ved siden af. Så kan man selvfølgelig benytte et dedikeret videorum, men det er en udgift og hvis behovet er stort vil det bare skabe kø hvor i mod alle kan sende traditionelle e-mails samtidig som de lyster.

Som Oscar nævner er der også mange fordele ved e-mail til viderebringelse af information - du har tingene sort på hvidt, kan printe dem ud, copy/paste dem etc.

Jeg tror i hvert fald ikke på komceptet som nogen overvældende succes til erhvervslivet.
Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/19/2005 8:11:44 PM
Forfatter:tryus

I dag bruger vi alle mails til at kommunikere med. Fremover kan du (nu) sende en video E-mail, til alle som har en E-mail adresse uden at modtager skal downloade en masse programmer for at se din video E-mail.




Jeg får besked på at jeg skal downloade og installere et ikke-eksisterende plugin når jeg prøver at vise videoen.
Fra København
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej


 

Tak for dit indlæg.

 

Det er nok nemmest at svarer alle på denne måde:

 

Mvh

 

Gert

 

Check out what sets MyVideoTalk apart from the crowd


Highest quality video picture in the industry


Plays on the universally accepted Windows Media Player


no need to download Java, QuickTime or Real Player


no Java conflicts that can freeze up videos during playback


Full customization and branding available at no additional cost


others charge $50 and up for each logo, banner or image change


You can upload changes on logos, banner and images on your own in seconds


no waiting for someone to do it for you


You may import & upload outside videos at no additional cost and without company


involvement


others charge $50 and up per video and some require outside uploading


Video tracker shows you when videos are viewed and how many times


Ability to save videos


All in one


COMPLETE


Package!


Works with any existing email program


no need to set up a special email to send your video emails or be with a


specific ISP


NO file attachments, downloads or file executables


May record online and upload directly to company servers or record offline and upload


when convenient


others require you to be online, logged into their system while recording and uploading


Allows areas of the video screen to be dynamically linked to any webpage

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 02:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan ærligtalt ikke se hvorledes det besvarer de forskellige punkter der er fremhævet som værende kritiske for produktet, det er nærmere en række facts fra en salgstale.

Bemærk at kritikken ikke er negativt ment, al respekt for at i har valgt produktet, men jeg håber at i vil overveje det ud fra de punkter der er fremhævet - og ud fra disse genvurdere om produktet egentlig er så godt som i har givet udtryk for.

F.eks. at skrive, som i gør, at den kun fylder 7kb er jo direkte forkert og forvirrende overfor eventuelle forbrugere. Det kan godt være at selve mailen der linker til siden kun fylder 7 kb (som en almindelig e-mail typisk gør), men det ændrer ikke at brugeren skal downloade flere megabytes for at vise selve filmen modsat det almindelig antal kilobytes i en typisk e-mail.
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)