Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbetaling af løn for at undgå virksomheds skat

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 19. Nov 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Vi har for det meste bare lade pengende tikke op på vores konto, men vi vil gerne sørge for vi kan køre så længe så muligt i næste år. Så hvis vi udbetaler en stor slat penge til os via danløn, inden året er omme, slipper vi så for at betale virksomheds-skat af de penge for dette år? 

Det ville hjælpe os køre vores biks lidt længere ind i det næste år :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

går ud fra du taler selskabs form som IVS eller ApS og ved at udbetale løn  som jo er en udgift, med samtidigt indberetning til skat og indbetaling af skat, ja så bliver resultatet jo det mindre og dermed mindre selskabskat. Det er enten nu løn som spiser jeres overskud til ca 42/56% skat personligt og så 22% selskabskat - og evt udbytte næste år af det beskattede - med 27/42%

jeg synes dit spørgsmål lyder som et hvor en halv time med en revisor ville være til nytte for jer

venligst john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Nov 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for svaret.

Ja det ville være rigtig fornuftigt for os at få, ved du om der er et katalog over revisere et sted? Hvis ikke skal jeg selvfølgelig nok google lidt. Og ja vi er IVS, og har fået hjælp til Årsrapport og andet godt, men dem vi har fundet er lidt dyre for os, så vi har selv indbetalt moms og andet godt.

Men ville med glæde betale et par tusinde kroner hvert kvartal til at få hjælp til den slags.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville beskrive jeres behov kort og bruge www.agera.dk (søster til Amino) til at få et par gode tilbud - et par tusind hver kvartal - uden revision men med hjælp vil være en mulighed klart

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Nov 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt, helt perfekt. Tusinde tak igen!


Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Selskabsskatten er kun 22% . Personskatten er langt højere.

Hvis i vil udbetale løn for undgå selskabsskat er det dumt.

Men hvis I har brug for løn go ahead.

Men det er virkelig dumt at udbetale løn hvis I ikke har brug for det.

Og det havde været endnu bedre med holding for så kunne i få udbytte skattefrit.

Hvis i har et andet job ved siden af, og i bruger bi-skattekort i jeres ivs ligger skatten på 55% .. mere end dobbelt så højt end selskabsskatten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Skygge Manden:
Og det havde været endnu bedre med holding for så kunne i få udbytte skattefrit.
da ikke uden at have betalt 22% selskabsskat i drift først
Skatten på bikort så længe man ikke er i topskat = over ½ mio ind -  er så også 41% - ganske som på hovedkort uden fradraget.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Selfø skal der betales selskabsskat først

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg siger bare 22% er billigere end de 41%

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Na du sagde nu 55% fordi bikort og det er ikke anderledes med bikort end hovedkort - den top procent man betaler - de 41% af sidste krone op til topskat af alt over ens fradrag - samtidigt vil det jo være dumt at IKKE tage løn, betale selskabskat og så næste år have et så stort beløb at man ikke kunne få det hele til lavt udbytte men endte i topskat, så det rigtige - rent skattemæssigt, hvis selskabet kan bære det er- løn op til topskat ud - og så 27% udbytteskat grænse ud  og så er det lidt hipper som happer for så ender man i topskat anyway

Skygge Manden:
Hvis i har et andet job ved siden af, og i bruger bi-skattekort i jeres ivs ligger skatten på 55% .. mere end dobbelt så højt end selskabsskatten

Skygge Manden:
Og det havde været endnu bedre med holding for så kunne i få udbytte skattefrit. 
og der er vi enige - efter skat i drift på 22%  det er bare sådan at mange tror når der står skattefrit AT det er helt skattefrit man får sit overskud

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)