|
Hej - Håber i kan hjælpe hurtigt her. Jeg har fået mulighed for at købe en andel i en lille andelsforeningen - hele lejligheden står som erhverv i BBR, men der har aldrig været erhvervsvirksomhed før i lejligheden. Vil jeg kunne trække den fra i mit firma (jeg bruger selvfølgelig hele lejligheden som kontor)? Og er der noget jeg skal være særlig opmærksom på? Fakta: Mit firma tjener mellem 50.000-100.000 kr om året. Andelsudgifterne er på 1600 kr. om måneden. Prisen for andelsen er 700.000 kr. |
Hvis den alene er indrettet som rent kontor - ingen privat dele (og du ikke sover der osv) så kan du trække rene udgifter fra - kunne lyde som andelsudgifterne. Selve prisen, de 700.00 kan du ikke trække fra - det er jo ikke en udgift men investering - Får du renter af betydning kan du overveje VSO/KAO men så er du ude i at få fat i en revisor. Denne kan også bedømme om din erhvervsaktivitet rækker til VSO i sig selv
Går ud fra der ikke er bøvl med andelsforeningen og erhverv når den står som erhverv
vh John Hannover
Bliv gratis medlem