Jeg har stadig svært ved at se, hvorfor der ikke kan laves en løsning med forhandlere, som tilgodeser begge parter. Det etiske aspekt du nævner, kan jeg selvfølgelig godt se ud fra, at de bruger akkrediteringer I har fået, men selve det at de ønsker at opbygge deres eget brand, kan jeg ikke se noget ondt i (men igen, jeg er i en anden branche og lever af at andre opbygger et brand gennem mit produkt - så jeg er måske ensporet på det punkt).
Har de eneforhandling i Tyskland, eller kan I ikke lade der være en officiel forhandler der bruger jeres navn og akkrediteringer, samt en white label forhandler?
Hvis I ønsker at stoppe dem, så er jura nok ikke den bedste vej at gå i første omgang. I ønsker vel et fortsat godt samarbejde?
Som sådan skyldes det vel også manglende regler og/eller information fra jeres side, siden de tror det er okay det de gør (?).
Har I snakket med dem om det? Kan I ikke finde en løsning der tilgodeser begge parter?
Hvis I har bundet jer på en uopsigelig kontrakt hvor det ikke nævnes som et brud på bestemmelserne, det de gør, så står I nok ikke godt, rent juridisk. Hvis I kan sparke dem ud og let finde en ny forhandler, så kan I jo bare stille dem et krav og lade dem føle repressalierne hvis ikke de retter ind.
Men igen, tror du ikke dialog er den bedste vej frem? Det plejer at virke for mig ;-)