Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forhandler tager æren selv..

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Rudkøbing
Tilmeldt 5. Feb 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi har en lille virksomhed hvor vi producerer produkter, som vi videresælger til forhandler verden over.. Nu har jeg været inde og se vores forhandlers nye webside.. Og jeg fik et chok..Tongue Tied Der står INTET om at de sælger ”Vores produkter” og at det er os der står bag teknologien, faktisk så står der at; det er dem der udvikler, det er dem der har ekspertisen (fået priser) samt de har lavet projekter siden 19XX (Der var de slet ikke registreret) – Alt i alt: Et rigtigt godt ”(deres firmanavn) produkt” Vores navn er slet ikke nævnt på Internettet, i forbindelse med forhandler.

Det syntes jeg, at ikke vi kan være tjent med samt vi MÅ IKKE accepterer dette, men jeg ved ikke hvad lovgivningsregler jeg skal kaste dem i hovedet??

Det skal lige tilføjes, at vores forhandler kun lever af at sælge vores produkt og vores teknologi som vi har patent på..
Nu virker det bare som om de vil bygge deres eget lille kongerige op, og det kan godt give lidt mavepine..

Hvad forslår i??

Tilmeldt 10. Jan 08
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 18:29

Jeg ved ikke hvordan loven ser på dette, men etisk, moralsk er det jo forkasteligt.

Der må vel være et eller andet ulovligt omkring brugen af jeres patent uden henvisning til jer.

Det er selvfølgeligt muligt, i er nødsaget til, at lave kontrakter med jeres forhandlere, hvori det præciseres, hvordan de har lov til at markedsføre jeres produkter.

Det handler ikke om at overleve. Det handler om at leve..!
Fra Brønshøj
Tilmeldt 26. Nov 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 21:40

Måske starte med at henvende sig til dem og høre hvorfor det forholder sig sådan.

Der kan være mange grunde til at de ikke nævner det - een af dem kan selvfølgelig være at de uretsmæssigt prøver at virker som producent, men det kan også være forglemmelser, misforståelser, at dem der har lavet hjemmesiden ikke har den rigtige information, o.s.v.

http://superolivia.dk - Få din indkøbsliste på mobilen

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 21:58

Hvis de kun kan købe varerne hos Jer, er det vel kun en fordel, at de smører lidt tykt på, for at gøre kunderne trygge?
Det er vel ikke normalt at man angiver leverandørens navn.

Men hvis de opfører sig groft illoyalt, så er det vel blot at opsige eller ændre samarbejdsaftalen, for at undgå dette.

Fra Vilnius, Litauen
Tilmeldt 13. Nov 07
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 22:36

Det er klart, at en gennemtænkt samarbejdsaftale er afgørende, særligt hvis ens produkt er lidt sårbart og man gerne vil have kredit for sit arbejde.

Derved, så skal man klarlægge om ens salgsled fungerer som en distributør eller agent. Der er forskellige juridiske regler for dette set i forhold til en samarbejdsaftale og hvad salgsleddet kan tillade sig. Som distributør, så har man større rettigheder til at brande sig selv, modsat som agent så handler man på agenturgiverens vegne.

Jeg formoder, at I ikke har sådan en aftale, siden de laver sådan et nummer?

Fra Rudkøbing
Tilmeldt 5. Feb 08
Skrevet kl. 09:36
Vi har lavet en kontrakt med forhandleren..
I den kontrakt står der faktisk, at de ”kun” en forhandler..

Nu ligger landet sådan, at vores forhandler får alt den hjælp de overhovedet kan få fra os.. Vi regner deres tilbud ud for dem, vi sender servicefolk ud til hjælp med montage. Faktisk er det altid os der tager med ud til det sidste møde med deres kunde for at afslutte handlen..

Men jeg er nu overbevist om at vi skal indfører et nyt punkt i kontrakten; Hvordan de må markedsføre vores produkt.

Samt de skal kalde produkterne ved deres navn og ikke selv finde på navne..
Alle ved jo at Coca-Cola bliver produceret af Coca-Cola.. Sådan skulle det også gerne være med vores unikke produkt!
 Det gør det jo lidt svært for mig at ”brande” vores navn, hvis vores forhandler selv bestemme hvad vores produkter skal hedde.. Den går bare ikke, og jeg mener heller ikke det er lovligt..  Jeg kan jo ikke bare starte min egen lille butik op, begynde at sælge Phillips kaffemaskiner men kalde dem: Powerkaffe Maskinen..??? Wink

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 17:47

Jeg kan personligt ikke se problemet???
Nu lever jeg selv af et produkt som primært sælges gennem forhandlere der får lov at brande det som deres eget, så jeg er jo nok farvet af det, men hvis I tjener de penge I skal, hvad er så problemet?

Hvis alternativet er at I mister forhandleren, hvad er så bedst?

Hvorfor ikke kigge på alle fordelene ved en private label forhandler, frem for at frygte at I ikke bliver internationalt anerkendte på hans regning?

Wink 

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Rudkøbing
Tilmeldt 5. Feb 08
Skrevet kl. 11:14
Problemet er: Vi ikke bare producerer men sælger også selv i Danmark. Vi har andre forhandler på i UK, Irland, Sverige, Norge, Holland og i fjernøsten.. (De kalder produktet ved deres rette navn) Der er ingen andre i verden der laver dette produkt. - Ingen der sælger samme produkt som os, uden vi har en finger med i spillet.. Vores mest sælgende produkt er kæmpe anlæg til blandt andet til fødevareindustrien, det dur bare ikke at vores forhandler i Tyskland, pludselig begynder at kalde anlægget deres firmanavn.. + de skriver på deres webside, at det er dem der opfinder, udvikler samt har modtaget EU’s miljøpris osv. 

Så dette er ikke et spørgsmål om vi ikke tjener nok, men moralsk forkert at de ”selv tager æren” for noget de slet ikke kan finde ud af..

Og det er så her, jeg efterlyser en: lovgivning imod sådanne påstande..

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 11:39

Jeg har stadig svært ved at se, hvorfor der ikke kan laves en løsning med forhandlere, som tilgodeser begge parter. Det etiske aspekt du nævner, kan jeg selvfølgelig godt se ud fra, at de bruger akkrediteringer I har fået, men selve det at de ønsker at opbygge deres eget brand, kan jeg ikke se noget ondt i (men igen, jeg er i en anden branche og lever af at andre opbygger et brand gennem mit produkt - så jeg er måske ensporet på det punkt).

Har de eneforhandling i Tyskland, eller kan I ikke lade der være en officiel forhandler der bruger jeres navn og akkrediteringer, samt en white label forhandler?

Hvis I ønsker at stoppe dem, så er jura nok ikke den bedste vej at gå i første omgang. I ønsker vel et fortsat godt samarbejde?
Som sådan skyldes det vel også manglende regler og/eller information fra jeres side, siden de tror det er okay det de gør (?).

Har I snakket med dem om det? Kan I ikke finde en løsning der tilgodeser begge parter?

Hvis I har bundet jer på en uopsigelig kontrakt hvor det ikke nævnes som et brud på bestemmelserne, det de gør, så står I nok ikke godt, rent juridisk. Hvis I kan sparke dem ud og let finde en ny forhandler, så kan I jo bare stille dem et krav og lade dem føle repressalierne hvis ikke de retter ind.

Men igen, tror du ikke dialog er den bedste vej frem? Det plejer at virke for mig ;-) 

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 11:41

Power_kvinde:
 Og det er så her, jeg efterlyser en: lovgivning imod sådanne påstande..

Markedsføringslovgivningen... man må ikke lyve i sit salgsmateriale - hverken brochurer eller hjemmeside. Hvis de skriver at de har modtaget den og den akkreditering og de ikke har, kan der være en sag der.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)