Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbetaling af privatlån af bil efter totalskade

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Dec 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg havde en bil, som jeg kørte galt i. Slap heldigvis med en mindre hjernerystelse og to brækkede fingre. Bilen blev hentet af forsikringen, kørt på værksted og erklæret totaltskadet.

For 1,5 år siden optog jeg lånet hos Santander, som har pant i bilen. Jeg har afbetalt lånet (bilen + rente af lån) hver eneste måned i 1,5 år. Jeg har 95.000 dkr. tilbage på lånet og har fået tilbudt 95.000 dkr. (markedsprisen), som jeg har takket ja-tak til.

Mit spørgsmål er så: Er det lovligt at jeg må få overført de 95.000 dkr. på min egen konto, og så fortsætte med at afbetale på lånet indtil det er betalt af? 
Jeg skal i erstatningsopgørelsen angive panthaver mm. og det er Santander, men kan selv vælge hvilken reg + konto pengene skal udbetales til.

Jeg er partner af en forholdsvis nyopstartet virksomhed og har (næsten) ikke fået løn i mange måneder, da vi ikke tjener nævneværdig penge, så jeg vil ikke have mulighed for at kunne optage et lån af den størrelse på nuværende tidspunkt, og jeg heller ikke kan fremvise nævneværdig lønsedler. Vores løn er sparsom og uregelmæssig.

Desuden er det en bedre rente jeg får ved at fortsætte afbetaling af lånet, end at optage et nyt lån - og hvis jeg overhovedet kan godkendes et lån de næste par måneder.

Ser frem imod Jeres svar.

Vh KT7.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46445
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit umiddelbare svar er klart nej, da panten som santander havde jo er væk og derfor ikke har værdi mere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Dec 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Men går det ikke også den anden vej John?

Hvis jeg fik tilbudt fx 85.000, så er hele gælden jo ikke indfriet, og jeg skylder stadigvæk Santander, bør lånet så ikke frafalde også? Eller i dette tilfælde skal jeg så stadigvæk betale af på lånet selvom panten ikke længere eksisterer? Tænker samme scenarie hvis jeg solgte bilen for mindre end restlånet og køber ikke overtog lånet?

Vh KT7

    

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46445
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du skylder 95 og kun får 85 skal du stadigt betale de 95 normalt med det samme da panten er væk. Det vil fremgå af lånepapirene normalt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)