Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg fradrage mine rejseudgifter i regnskabet...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er (eller måske mest John H). 

Jeg har brug for lidt hjælp til hvorvidt jeg kan fradrage nogle af mine rejseudgifter eller om jeg har blandet for meget privat ind i min forretningsrejse til at det lader sig gøre.

I Oktober var jeg i England da der er en årlig messe for den branche jeg beskæftiger med med (Teltudlejning). Da det lå i efterårsferien valgte jeg at tage min kone og vores 2 børn med samt forlænge med en ekstra dag til hygge. Jeg endte med at være på messen den ene dag ud af 2 (var hurtigt overstået og en skuffende messe for mig) men jeg er nu i tvivl om jeg kan fradrage nogle af omkostningerne og i fald hvor meget. Det er mest de 2 store poster (fly og hotel) jeg er interesseret i at få bogført.

Vil det være forkert at fradrage en flybillet og hotellet (for de dage messen varede) og selv betale resten ?
Jeg har billet til messen så jeg kan dokumentere at jeg har deltaget.

Hvad siger du/I til dette ?

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal siges at jeg driver mit firma som IVS og helst undgår sammenblanding af private og forretnings-relaterede sager.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan fratrække dine egne rene udgifter til messedeltagelse ud fra, at jeg går ud fra det var for at skabe indtægt i dit IVS. Der er ikke noget galt i at lægge ferie og familie ind - så længe du KUN fratrækker dine egne rene udgifter til deltagelse i en indtægtsskabende (på sigt) messe

Har du betalt privat kører du det via udlæg for IVS delen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Perfekt. Så for jeg nemlig styr på det.

Takker for hjælpen.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)