Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kan tidligere Ikke godkendte afskrivninger (SKAT) udnyttes fremover

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Dec 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

jeg bakser med en enmands træforarbejdningsvirksomhed. Grundet investeringer og deraf afledte store afskrivninger medførende underskud har SKAT ikke godkendt afskrivninger for et par hundred tusind kr.

Jeg tilbagebetaler beløbet. Ingen problemer her.

Spørgsmålet er om de afskrivninger der ikke er godkendt (2015 og 2016) kan udnyttes I 2017 og 2018 hvor der vil være overskud på driften?

Jeg påtænker at ændre afskrivningsprofilen på inventar så jeg istedet for at afskrive 25% pr år I de første år kun afskriver 10% og derefter øger afskrivningen så det samlede driftresultat forbliver positivt.

Venlig hilsen

Svend

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du investeret for kr 800.000 ex moms, hvis ja så de afskrivninger du ikke har i de forgangne  kan løbene afskrives i de kommene år dug max 25% udstyret skal være produktionsklar, Inventar 20%

Man behøver ikke at afskrive hvert år.

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Svend

Jeg synes du skal få en revisor til at hjælpe dig med dit årsregnskab. Noget tyder på, at du har blandet det driftsøkonomiske regnskab sammen med det skattemæssige. Ikke at der decideret er noget galt i det, men så alligevel..

Hvis SKAT ikke har godkendt fradrag for afskrivningerne er det enten fordi du har afskrevet med en forkert sats, eller at du iflg. deres opfattelse driver hobbyvirksomhed

Dit spørgsmål kræver konkret indsigt i dit regnskabsmateriale. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)