Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilbagebetaling af lån til ejer fra IVS?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 21. Dec 16
Indlæg ialt: 32
Fra  Bang Insights Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har for nyligt startet som freelance IT-konsulent, og har i den forbindelse lavet to IVS-selskaber, et drift og et holdingselskab.

Nu var jeg så heldig at få en opgave ret hurtigt efter jeg fik oprettet selskaberne, men det betød også, at der var en del udgifter til hotel, transport mv. som jeg var nødt til at betale på mit private kreditkort, da der gik et par uger før firmakort  og bankkonti var klar.

Nu er situationen imidlertid den, at jeg gerne vil have de penge tilbage som jeg har "lånt" til firmaet. Jeg ved, at man som enkeltmandsvirksomhed kan overføre pengene som udestående til ejer uden videre, men hvad er processen for det når man har et IVS?

På forhånd mange tak

VH
Rasmus Bang

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

så længe det er den vej - er der ikke et problem, bare ikke modsat, at IVS betaler noget privat

Det du har haft betalt, har du vel bogført (ellers gør det) som den omkostning det hører til, og modpost er under kortfristet gæld - en konto der hedder udlæg ejer eller lignende

Den konto udligner du så ved at bogføre debet Udlæg ejer (eller hvad den nu hedde i dit program under kortfristet gæld) og kredit bank når du overfører fra IVS bank til dig selv

Var det et længere egentligt lån, skulle der lovpligtig rente med, men ikke for udlæg

Må jeg til en med nyt IVS råde til lige at krydse disse 12 pkt af en for en så du ikke misser noget, alt for mange kommer i IVS besvær http://johnhannover.blogspot.dk/2016/06/10-anvisninger-inden-du-stifter-ivs.html 

god vind med det   vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herning
Tilmeldt 21. Dec 16
Indlæg ialt: 32
Fra  Bang Insights Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er super! Mange tak for et godt og meget grundigt svar John. Jeg vil fluks gå ind og checke dine gode råd ud, og sikre, at jeg ikke laver nogle dumme fodfejl

VH
Rasmus

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)