Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til ansættelse af medarbejdere

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg skal i forbindelse med virksomheds start ansætte nogle konsulenter. Disse konsulenter har alle hver dages egen lille speciale/niche men inden for samme branche.
 
I starten er der jo ingen garanti for, at der er job til fuldtidsstilling så jeg planlægger, at ansætte deltids, sådan at de kan arbejde ved siden af.
Nogle vil måske endnu kun have 2-3 timer pr uge hvor de skal rådgive. Så hvordan kringler jeg denne bedst?
 
Kan jeg gøre det på andre måder?
 
Hvis nu jeg ansætter et par stykker til at starte med, men ikke har vildt meget arbejdet til dem. Er der så nogle steder jeg kan få hjælp/støtte?
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan det er smart at gøre afhænger nok lidt af, hvad deres opgave er og hvordan det forventes at de løser opgaven (jeg tænker på om det er telefonmedarbejdere eller nogle, der skal ud i marken og sælge eller rådgive eller andet og om det er specialviden du forventer de har i forvejen eller de skal oplæres først).

Det kan jo i starten være praktisk at få fat i nogle fra enten et vikarbureau eller freelance folk. De arbejder jo egentlig kun i den tid, du har brug for. Selvfølgelig er de dyrere i timeløn, men du kan så også bedre styre deres timeantal i starten indtil du ved mere om niveauet.
 
Hvis du fastansætter nogen og de kun arbejder noget af tiden kan de, hvis de er dagpengeberettigede, få supplerende dagpenge. Prøv at spørge på arbejdsformidlingen eller hos en A-kasse hvordan reglerne er.
Der er jo også en mulighed, at du ansætter nogle med løntilskud, enten fordi de er langtidsledige men også i forbindelse med kan man kalde det socialfremmende ansættelser (eksempelvis nogle med handikap eller i forbindelse med integration eller mange andre). Det ved arbejdsformidlingen også en masse om - alternativt kommunens aktiveringskonsulenter).
Hvis de får løntilskud har du jo en stor fordel, da du stadig har arbejdskraften i en længere periode selvom du ikke har omsætningen, men dine lønomkostningerne er stadig på et fornuftigt niveau.
 
Hilsen Jakob
 
 
 
 
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)