Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra Lønmodtager til fakturering af timer...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Jensen
Tilmeldt 22. Jul 14
Indlæg ialt: 13
Fra  LF-Labels.dk Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen

Jeg er kommet der til hvor jeg tænker det er på tide at springe helt ud i det.

Jeg er idag ansat i et firma hvor jeg har været i næsten 25 år, og har snakket med dem om mulighederne for at jeg fakturer mine timer istedet for at få løn.

dog har jeg svært ved at regne ud hvad min timepris skal være, alt hvad jeg skal bruge (arbejdstøj, computer, reservedele, osv, får jeg fra virksomheden)

jeg har idag 02 ferieberettiget løn 39.000 for 160.33 timer. hvis jeg skal ramme det samme med ferie opsparing, pension, amp, atp, osv.

hvordan vil det regnestykke se ud, håber der er nogen der kan hjælpe eller henvise til en der kan hjælpe.

Hilsen

   Brian Jensen

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal passe meget på, for det er ikke en fritvalgsordning og når du som nu er ansat og så overgår til fakturering vil du f.eks i selskabsform kunne få en skat over 100%. Kildeskattelov gør, at man kun må fakturere hvis man er rent faktuel egentlig selvstændig - har risiko ud over ikke at blive betalt mm

Den med du får tøj osv fra virksomheden vil helt klart pege på det er ulovligt som yderligere bevis

Farligt i selskabsform specielt  farligt at tage kørselsfradrag frem for befordringsfradrag og arbejdsgiver hænger på manglende skattebetaling - Derudover 0 lønmodtagers garantifond mm

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/lnmodtager-honorarmodtager-eller.html 

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian:

Hej Allesammen

Jeg er kommet der til hvor jeg tænker det er på tide at springe helt ud i det.

Jeg er idag ansat i et firma hvor jeg har været i næsten 25 år, og har snakket med dem om mulighederne for at jeg fakturer mine timer istedet for at få løn.

dog har jeg svært ved at regne ud hvad min timepris skal være, alt hvad jeg skal bruge (arbejdstøj, computer, reservedele, osv, får jeg fra virksomheden)

jeg har idag 02 ferieberettiget løn 39.000 for 160.33 timer. hvis jeg skal ramme det samme med ferie opsparing, pension, amp, atp, osv.

hvordan vil det regnestykke se ud, håber der er nogen der kan hjælpe eller henvise til en der kan hjælpe.

Hilsen

   Brian Jensen

OBS: Grundlæggende problemstilling:

Du - og en kundevirksomhed - kan ikke bare bestemme at nu er du selvstændig i stedet for ansat.

Det er vist reguleret af Kildeskatteloven.

Der er grundlæggende to farbare muligheder:

1) Du forbliver lønmodtager i én eller flere virksomheder.

2) Du bliver ÆGTE selvstændig, med mere end én kunde, og du løber selv hele den økonomiske risiko ved at drive forretning. 

At virksomheden vil betale tøj, computer mv. for dig kan indikere, at du ikke bliver ÆGTE selvstændig. 

I så fald kan SKAT afvise det hele som en ulovlig konstruktion, og det kan blive rigtigt dyrt for både dig og din arbejdsgiver/kunde.

Fra Jensen
Tilmeldt 22. Jul 14
Indlæg ialt: 13
Fra  LF-Labels.dk Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Og tak for svar..

Tror ikke jeg fik beskrevet det ordentlige.

Virksomheden som jeg pt har og har haft flere år er et APS og vi har flere kunder der.

grunden til at jeg ønsker at komme over i mit eget firma er at jeg gerne vil kunne bestemme 

over arbejdstiden,  og opgaverne.

Grunden til de betaler tøj computer osv.. er fordi jeg kun bruger det 

når jeg representere dem,, på service besøg.

Til sammen ligning er der en elektriker på samme ordning han arbejder ce 20-30 timer om ugen 

og så en masse for sine andre elkunder også.

man kan også beskrive det sådan...

Jeg siger at jeg vil til at bruge mere tid på mit firma og da de ikke kan undvære min service,

Vil de gerne betale mindst det jeg får idag, for de timer jeg skal arbejde for dem. 

syntes det ville være underligt at skulle sige, at jeg ikke kunne have dem som kunde, da jeg har arbejdet som lønmodtager for dem.

Håber det beskriver det bedere.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er stadigt noget der ikke peger på selvstændighed at de betaler tøj og computer og det at du overgår på i princip uændrede betingelser til dit ApS er skattefarligt. Det er godt hvis du har andre kunder

Jeg ville ikke turde gøre det uden en dygtig revisor sagde det lød OK som selvstændigt det du hele tiden har lavet som lønmodtager

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Jensen
Tilmeldt 22. Jul 14
Indlæg ialt: 13
Fra  LF-Labels.dk Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, jeg vil prøve at tage fat i min revisor, kan i mit hoved ikke få det til at passe, at jeg ikke skulle måtte arbejde med et firma jeg har været ansat i.

Har modtaget udkast til Grakom's samarbejdsaftale med underlevrandør med et udkast til aftale fra firmaet, jeg prøver at sende den til min revisor, vil jeg kunne kontakte skat for at få et ok fra deres side..???

Firmaet som jeg arbejder for tror jeg ikke på vil gøre noget der ikke er lovligt, det er et firma med mere end 200 ansatte så det ville ikke give mening at ville snyde med det her..

Men mange tak for svar og det vil helt sikkert gøre at jeg er opmærksom..

Hilsen

   Brian Jensen 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg siger ikke det er udelukket heller - du kan bare krydse af i linket ved forskellene og se hvad du læner dig imod http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/lnmodtager-honorarmodtager-eller.html 


Det er klart en risiko i selskabsform at gå fra at være fastansat rimeligt mange timer gennem tid til at fakturere samme firma som så tilmed stiller computer og arbejdstøj til rådighed - men klogt at du hører din revisor som så også kan afgøre om det er en chance uden større risiko eller ej (og ja man kan spørge skat men det er svært at formulere til ja eller nej og overlad den til revisor også hvis han mener det er vejen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)