Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP! Joomla/Virtuemart

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Skive
Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Er ved at opbygge min shop i Joomla med en Virtuemart komponent og indtil videre har jeg været positivt overrasket over brugervenligheden og muligheden for at ændre udseende og funktioner med et klik. Er bestemt ikke teknisk anlagt, så det har været en større omgang at nå dertil hvor jeg er nu.

MEN oh skræk og ve! Jeg har lavet en katastrofal fejl. :( Jeg vil forsøge at forklare hvad jeg har gjort og håber nogen har løsningen. 

I mit forsøg på at oversætte mest muligt til dansk var jeg inde under modul oversigten i Virtuemart administrationen. Her klikkede jeg på "checkout" og slettede efterfølgende den tekst og skrev i stedet "Gå til kassen". Resultatet er at jeg ikke kan benytte kassefunktionen i min shop. Her får jeg beskeden:  "Error: Module Not Registered."checkout" is not a valid VirtueMart module." Det er selvfølgelig klart nok, kan jeg sagtens se nu. Problemet er ar jeg ikke bare kan gå tilbage og rette det, for efter mit lille stunt er hele værktøjslinien i Virtuemart forsvundet. Jeg har selve kasserne med tilgang til ordrer og produkter, osv. men selve værktøjslinien hvor jeg kan tilgå modul listen er væk.....

Håber der sidder en venlig sjæl derude og kan guide mig igennem det her, så jeg kan få rettet fejlen.

Mange hilsner Pernille

Bestil mannequiner hos www.Manneking.dk - Markedets bedste udvalg til de laveste priser.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:42

Hej Pernille,

Du kan evt. uploade den oprindelige fil igen, så du kommen tilbage til den var før du gik igang med oversættelsen.

checkout er muligvis funktionsnavn, men gætter bare. Det du skal oversætte må stå et andet sted og sikke hedde Checkout

Håber dette kan hjælpe dig, God fonøjelse ;-) 

Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:28

I "Module name" skal der stå: checkout

Er det måske det, som du har slettet? Teksten ligger i databasen, og så hjælper det ikke noget blot at uploade filen igen.

Det eneste, som du kan gøre, er at rette det i databasen i den tabel, der hedder jos_vm_module, der skal du erstatte den tekst, som du har skrevet med "checkout"

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 16:35

jos_vm_module hedder tabellen i databasen som du skal ind i for at editere det.

Hvis det driller så send en mail til email@redweb.dk 

Fra Skive
Tilmeldt 29. May 07
Skrevet kl. 21:04

Hej alle

Tak for de hurtige svar. Er bare slet ikke så hård til at finde rundt i min database. Må indrømme jeg har fået hjælp til at få shoppen installeret. Men hvis I kan give et nærmere fingerpeg om i hvilken mappe denne tabel ligger? Jeg har kigget mange af mapperne igennem via mit ftp program, men fandt ikke lige ovenstående tabel. Er det helt forkert det jeg gør? :)

Mvh Pernille

Bestil mannequiner hos www.Manneking.dk - Markedets bedste udvalg til de laveste priser.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 23:26

Du skal logge ind i MySQL databasen via et administrations interface af en art (jeg tvivler på du har commandline adgang på serveren).

Se om ikke din udbyder har phpmyadmin tilknyttet din konto (det har de nok).

Men derudover vil jeg ikke råde dig til at rode med særligt meget hverken i databasen eller via ftp i filerne hvis du har fået hjælp til installationen. Installationen er nok den nemmeste del i opsætningen af en joomla/VM shop så hvis det er for teknisk, så tror jeg en tilpasning af systemet måske lige er at skyde over målet.

Hvis du har brug for noget professionel sparring skal du være velkommen til at skrive på email@redweb.dk

Fra Skive
Tilmeldt 29. May 07
Skrevet kl. 00:03

Hej Ronnikc

Så lykkedes det med hjælp fra min lidt mere teknisk anlagte mand. Men vi havde da aldrig fundet løsningen uden din gode vejledning. Mange, mange tak for hjælpen. Det har virkelig reddet min r..! :)

Puha, jeg må hellere være mere påpasselig fremover.

Mange hilsner Pernille

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)