Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af privat bil gennem CVR

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 14:13 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
ikke PMV altså - hold nu op Big Smile- Man har enkeltmands - og uden moms hvis det er momsfri

Kan man ikke oprette har prøvet

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 14:15 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Så i princippet kunne man åbne enkelmandsfirma og købe en bil.til 1mio og trække moms,afgifter og skat fra ? Og brug den privat?

Eller har jeg forstået det forkert ?

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 15:58 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis vi stadig snakker hvidpladebil så kan man jo ikke fradrage moms. 

Så er set jo ikke tilladt at oprette et firma bare for at få billige vare og biler og slippe for at betale moms

Det kan måske gå i et år men så vil skat nok underkende det i år 2 eller 3

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46431
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:20 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

kah:
Hvis vi stadig snakker hvidpladebil så kan man jo ikke fradrage moms. 
nej - og ja -
Nej hvis man skal have den i firmaet klart og det er så det jeg mener man slet ikke skal i personlig virksomhed - og i PMV heller ikke - hvor man jo ikke må sælge den uden moms når den skal videre.
Normalt - hvis man var bilhandler - købte og solgte biler - så ville man jo have fradrag for moms og moms på igen ved salget, - men det hænger slet ikke sammen i et PMV med en dyr bil og videresalg

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 17:55 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ville ellers være meget smart for os virksomhedsejer

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 18:18 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Gør som én skriver:
1)Indgå købsaftalen mellem forhandler og dit CVR, så du kan opnå en lavere pris pga. flådeejerrabat. (Kan du opnå samme pris privat, så gør det i stedet).

2)Betal fra din private konto.

3) Omregistrer STRAKS bilen til privat ejer.

4) Lad være med at registrere noget som helst i dit regnskab.

Du har reelt ikke snydt i skat eller moms.
SKAT er vel reelt ligeglade.

Forhandleren, importøren og fabrikken har lidt lavere avance end hvis det var et salg til en privat.
(Private der køber biler til væsentligt højere priser end erhvervskunder dummer sig. I hvert fald en overgang var det helt galt med Toyota Avensis).

Hold din bøtte om hvordan du har gjort.

Ikke pænt, men heller ikke rigtig grimt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46431
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:58 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Wcon:

Gør som én skriver:
1)Indgå købsaftalen mellem forhandler og dit CVR, så du kan opnå en lavere pris pga. flådeejerrabat. (Kan du opnå samme pris privat, så gør det i stedet).

2)Betal fra din private konto.

3) Omregistrer STRAKS bilen til privat ejer.

4) Lad være med at registrere noget som helst i dit regnskab.

Du har reelt ikke snydt i skat eller moms.
SKAT er vel reelt ligeglade.

Forhandleren, importøren og fabrikken har lidt lavere avance end hvis det var et salg til en privat.
(Private der køber biler til væsentligt højere priser end erhvervskunder dummer sig. I hvert fald en overgang var det helt galt med Toyota Avensis).

Hold din bøtte om hvordan du har gjort.

Ikke pænt, men heller ikke rigtig grimt.

enig risiko er møjt lille i alle fald - om end eksistrerende med køb med moms i PMV og - videresalg - men enig  ikke meget snyd i det :) 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Dec 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:22 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene allesammen. Jeg overvejer lige hvad jeg gør.

Mvh Peter

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 10:09 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

kah:

Jo du kan ved ikke hvor John har det fra, og ved ikke hvad flåderbat finten er.

Du må ikke bruge virksomhedsordningen. Du udgiftsføre alle udgifter på bilen i regnskabet incl moms, når året er slut indtægtsfører du den private del hvor du har kørt privat.

Du an godt sælge videre samme dag men så kommer der jo en indtægt, da du jo nok sælger dyre end du har købt.

Jeg hijacker lige denne tråd da mine spørgsmål er analoge men uden komplicerede virksomheds/skattekonstruktioner.

Jeg overvejer køb af en bil der sælges engros i god stand, med relativt højt km tal og fra en velrenomeret forhandler af andet kvalitetsmærke solgt med en rabat der gør risikoen fornuftig (og det er iøvrigt samme retsstilling som hvis du køber bilen fra en privat).

Hvis jeg i mit APS driftselskab køber bilen eks 31. januar, sælger den videre til mig selv den 31. januar og først afhenter den hos forhandler den 1. februar er der så nogen bekymring om beskatning af firmabil, eller andre ting som giver potentielle problemer i forhold til eks. skat?

Teoretisk skal mit firma yde mig garanti og er det så noget der kan ordnes med at smide 1000kr oven i prisen, eller hvor er mine skyklapper?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46431
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:10 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

vent på andre

Skat af fri bil tror jeg ikke er den store risiko - og er det, så taler vi jo i ultrakort tid (man betaler i princip i forhold til tid man har det ikke bare for år)

Sælge videre - næppe formelt stort problem - momsen må jo gå lige op - købsmoms og salgsmoms i samme periode og alt

1000 kr mere for at dække garanti vil så også give det ekstra i moms - men OM du så kan få bøvl med ikke at faktisk have salg af biler som erhverv, og det kan give problem i forhold til at firmaet nu skal reparere din private bil i forhold til garanti - det kunne jeg godt frygte skat ville se som finte

Om det kunne ses som - selv kort privat lån - en dag eller mere og dermed give skatteproblem ville være anden frygt - måske du skulle låne selskabet penge inden så der aldrig blev nettogæld fra dig til selskab. Selv HELT kortvarigt brug af firmakreditkort til privat kan give problemer skrev BDO netop i nyeste Depetchen

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)