Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

cpr faktura hvor udspecificeret skal den være?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jul 11
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lavet konsulentarbejde for et firma I 2017. Jeg har ikke et cvr nummer og har heller ingen planer om at få det. Jeg vil gerne sende en faktura til dette fima, hvor jeg bruger mit cpr nummer istedet for et cvr nummer og har fundet en skabelon til dette.

Mit spørgsmål går på, hvor udspecificeret antal af timer og perioden jeg har arbejdet i bør være. Er det fx nok at skrive konsulentarbejde/ honorarløn 40.000 kr. for udført konsulent arbejde i 2017 eller skal jeg helt specifikt skrive hvor mange timer pr. mdr. og til hvilken timepris eller måske en detajleringsgrad, der ligger midt i mellem disse to yderpunkter? 

På forhånd tak for svar og det kunne være rart, hvis svarene blev holdt specifikt til mit afgrænset spørgsmål :)

Mvh Kasse 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 13
Indlæg ialt: 688
Fra  www.sedia.dk Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

I min optik er det aldeles fint med et CPR nummer og en kort produktlinje hvori der f.eks. står "Konsulentarbejde" med en timepris (f.eks. 500 kr.) x timeantal.

Vh. Kasper
SEDIA.DK

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Fakturakravene siger generelt bare mængde og art af den leverede ydelser. Da du ikke driver virksomhed, så er indberetningspligten til SKAT hos dem, som får udført ydelsen. Det skal i lige være opmærksom på.

Tilmeldt 4. Dec 17
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil mene at det må være et spørgsmål om hvor udspecificeret kunden vil have det på fakturaen

Find din næste varmekilde her: https://varmekilder.dk/ hvad enten det er pillefyr, gasfyr, pillebrændeovn eller andet...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasse:
Er det fx nok at skrive konsulentarbejde/ honorarløn 40.000 kr. for udført konsulent arbejde i 2017 eller skal jeg helt specifikt skrive hvor mange timer pr. mdr. og til hvilken timepris eller måske en detajleringsgrad, der ligger midt i mellem disse to yderpunkter? 
hvis kunden er glad er det første nok, og ellers må du vel specificere som du skriver

Når du som Cpr fakturerer et firma så skal du også have den til at indeholde navn og adresse, og da firmaet også skal bruge dit CPR til den lovpligtige honorarindberetning skattemæssigt, så kan du lige så godt skrive den med på fakturaen + bankkonto og betalingsfrist

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasse:
Jeg har ikke et cvr nummer og har heller ingen planer om at få

Hvordan kan du undgå det når du allerede har omsat for 40.000, De må jo max omsætte for 50.000 indenfor 12 måneder før du skal moms reg.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Kasse:
Jeg har ikke et cvr nummer og har heller ingen planer om at få

Hvordan kan du undgå det når du allerede har omsat for 40.000, De må jo max omsætte for 50.000 indenfor 12 måneder før du skal moms reg.

det er det gode gamle spørgsmål om momspligtig aktivitet som selvstændig - og så honorar freelance. Er det ikke rent faktisk selvstændigt men faktuelt honorar type arbejde man udfører, så er man ikke underlagt momsgrænsen, men arbejdsgiveren er underlagt indberetningspligt. Næste gråzone kunne være om det var lønmodtager arbejde, også uden moms men man KAN sagtens have rent honorararbejde der giver mere end 50.000 kr på en 12 mdr periode

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
freelance. Er det ikke rent faktisk selvstændigt men faktuelt honorar type arbejde man udfører, så er man ikke underlagt momsgrænsen

Hvordan skelner man mellem de to ting? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Et forsøg fra min blog https://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/freelance-og-honorarmodtager.html citeret - med forskel rent freelance selvstændig / momspligt - og honorar ansat:

Begrebet freelancer vil oftest knyttes til erhvervsmæssig eller ikke erhvervsmæssig virksomhed, afhængigt af den seriøsitet hvormed virksomheden drives, om den har overskud eller har udsigt til at kunne få det - OG dens omsætning. Du skal nemlig være momsregistreret hvis din omsætning overstiger 50.000 kr på 12 løbende måneder,
Freelanceren har egen risiko ved driften af virksomhed, kan tabe penge på den, arbejder for flere forskellige kunder, reklamerer. Virksomheden skal drives så du kan forvente et overskud der er stort nok til at levne plads til afskrivninger, overskud til dig selv - i alle fald på sigt. 
Er du selvstændig freelancer kan du trække alle omkostninger du har ved at drive virksomheden - for at få dens indtægter, fra i virksomhedens regnskab. Du vil i linket om freelance honorar eller lønmodtager kunne se, at der er en række forskelle mellem den egentlige freelancer og honorar eller lønmodtageren. 
HONORARmodtager er du typisk når du rent faktisk ikke risikerer at tabe penge på dit arbejde, men heller ikke er ansat hos den der betaler dig - og - ja sjovt nok: Du får honorar for arbejdet.

Det vil typisk være forhold hvor der på forhånd er aftalt et fast beløb for en opgave - eller for den sags skyld per time. Du skal overordnet set ikke selv medbringe egne materialer. Om du i denne forbindelse udskriver fakturaer eller modtager afregning som honorar - am-bidragspligtig B-indkomst har ingen betydning. 

Der er mere i selve linket og i skats links også her til forskelle honorar, lønmodtager, selvstændig http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/lnmodtager-honorarmodtager-eller.html 
vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Jul 11
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

MANGE TAK TIL ALLE, DER HAR BIDRAGET TIL AFKLARING AF DETTE :)))

Mvh Kasse

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)