Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan en dansk virksomhed have .com domæne?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Mar 17
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg er i tvivl om det gør en stor forskel på at have .dk eller .com domæne (Dansk side/sprog), hvis man går efter dansk marked. Det er webbureau og har ikke CVR-nummer

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det kan du sagtens.

SEO-mæssigt er der ingen forskel på .dk, .com og .pizza. Forskellen er udelukkende at finde i dine besøgendes opfattelse af domænet. .dk har for mange mere troværdighed end .com (ejeren er lettere at finde og kravene er højere end .com, hvor man kan være anonym).

Hvis du bruger ".com" som en del af dit brand, så skal du selvfølgelig være på et .com.

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Tilmeldt 4. Dec 17
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Den største forskel er nok at få et .dk domæne til at rangere andre stedet end i DK

Find din næste varmekilde her: https://varmekilder.dk/ hvad enten det er pillefyr, gasfyr, pillebrændeovn eller andet...

Fra Aarhus C
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Gerlev Hansen:

Ja det kan du sagtens.

SEO-mæssigt er der ingen forskel på .dk, .com og .pizza. Forskellen er udelukkende at finde i dine besøgendes opfattelse af domænet. .dk har for mange mere troværdighed end .com (ejeren er lettere at finde og kravene er højere end .com, hvor man kan være anonym).

Hvis du bruger ".com" som en del af dit brand, så skal du selvfølgelig være på et .com.

Det er da ikke helt rigtigt, er det?

Er det ikke nemmere at rangere et .dk domæne i Danmark, end et .com domæne?

Skal du bruge hjælpe til markedsføring, webudvikling eller lignende? 

Adm. Direktør hos NordDank ApS

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel:

Anders Gerlev Hansen:

Ja det kan du sagtens.

SEO-mæssigt er der ingen forskel på .dk, .com og .pizza. Forskellen er udelukkende at finde i dine besøgendes opfattelse af domænet. .dk har for mange mere troværdighed end .com (ejeren er lettere at finde og kravene er højere end .com, hvor man kan være anonym).

Hvis du bruger ".com" som en del af dit brand, så skal du selvfølgelig være på et .com.

Det er da ikke helt rigtigt, er det?

Er det ikke nemmere at rangere et .dk domæne i Danmark, end et .com domæne?

"The question came up about whether it matters which TLD (top level domain) you're using. For example, do .com domains carry more weight than a .net, .us, .info, etc. He [Matt Cutts] said that TLD doesn't matter--that's the way Larry and Sergey originally designed the Google algorithm. The algorithm doesn't care where the page is located, it's all about pagerank (LINKS) of the particular page. At the end of answering this question he did admit that they might have started to look at particularly cheap (and spammy) TLDs differently than other TLDs--or they might start considering TLD in their algorithm if they're not already doing so."

https://www.seo.com/blog/conferences/matt-cutts-does-domain-roundtable/

Det er vigtigere at du har din metadata på plads, her efterlader du ikke noget til tilfældighederne, men har mulighed for at fortælle Google hvem du henvender dig til.

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Fra Aarhus C
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Gerlev Hansen:

"The question came up about whether it matters which TLD (top level domain) you're using. For example, do .com domains carry more weight than a .net, .us, .info, etc. He [Matt Cutts] said that TLD doesn't matter--that's the way Larry and Sergey originally designed the Google algorithm. The algorithm doesn't care where the page is located, it's all about pagerank (LINKS) of the particular page. At the end of answering this question he did admit that they might have started to look at particularly cheap (and spammy) TLDs differently than other TLDs--or they might start considering TLD in their algorithm if they're not already doing so."

https://www.seo.com/blog/conferences/matt-cutts-does-domain-roundtable/

Det er vigtigere at du har din metadata på plads, her efterlader du ikke noget til tilfældighederne, men har mulighed for at fortælle Google hvem du henvender dig til.

Tja.. Problemet er bare at det er en 9 år gammel artikel, hvor at de siger "he did admit that they might have started to look at particularly cheap (and spammy) TLDs differently than other TLDs--or they might start considering TLD in their algorithm if they're not already doing so."

Men hvem ved. Har set mange .xyz domæner rangere på high volume keywords, så måske er det ikke tilfældet.

Skal du bruge hjælpe til markedsføring, webudvikling eller lignende? 

Adm. Direktør hos NordDank ApS

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel:
Tja.. Problemet er bare at det er en 9 år gammel artikel, hvor at de siger "he did admit that they might have started to look at particularly cheap (and spammy) TLDs differently than other TLDs--or they might start considering TLD in their algorithm if they're not already doing so."

Men hvem ved. Har set mange .xyz domæner rangere på high volume keywords, så måske er det ikke tilfældet.

Så finder vi da bare en anden artikel (July 21, 2015)https://searchengineland.com/google-explains-how-they-handle-the-new-top-level-domains-tlds-225671

Den her kommer også lidt ind på det (September 14, 2017)https://www.semrush.com/blog/will-using-alternate-tlds-affect-your-seo-negatively/

Jeg forstår logikken. Det ville da give mening hvis .dk var bedre i Danmark, men der er ikke noget udover spekulation, som foreslår at det er tilfældet. Jeg har ikke kunne finde nogle beviser for det i hvert fald. Hvis du finder noget, som tyder på at TLD'et rent teknisk betyder noget (vi udelader folks opfattelse af de forskellige TLD'er) vil jeg meget gerne se det, for så skal der naturligvis handles på det.

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Fra Aarhus C
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ser ud til at jeg tog fejl.
Coffee.club tog kun 1 uge om at komme #1 på Google på søgningen coffee club.
Kan måske endda være en bedre ide at vælge en af de mere unikke TLDs, for endnu bedre SEO værdi

Skal du bruge hjælpe til markedsføring, webudvikling eller lignende? 

Adm. Direktør hos NordDank ApS

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel:
Ser ud til at jeg tog fejl.

Coffee.club tog kun 1 uge om at komme #1 på Google på søgningen coffee club.
Kan måske endda være en bedre ide at vælge en af de mere unikke TLDs, for endnu bedre SEO værdi

Helt i orden og godt eksempel. Det er rart at det bliver stillet spørgsmåltegn, da det tvinger mig til at dokumentere mine påstande, det kunne jeg så heldigvis i denne omgang, men nogle gange kan man også lære noget nyt.

Jeg tror desuden du har ret, hvis man kan finde noget lidt specielt (og få folk til at søge på det), så er man godt fra start.

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Fra Aarhus C
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Gerlev Hansen:

Daniel:
Ser ud til at jeg tog fejl.

Coffee.club tog kun 1 uge om at komme #1 på Google på søgningen coffee club.
Kan måske endda være en bedre ide at vælge en af de mere unikke TLDs, for endnu bedre SEO værdi

Helt i orden og godt eksempel. Det er rart at det bliver stillet spørgsmåltegn, da det tvinger mig til at dokumentere mine påstande, det kunne jeg så heldigvis i denne omgang, men nogle gange kan man også lære noget nyt.

Jeg tror desuden du har ret, hvis man kan finde noget lidt specielt (og få folk til at søge på det), så er man godt fra start.

Altid godt at lære noget nyt.

Det burde umiddelbart kunne give en stor fordel hvis man kan blande sig i keywords som i forvejen er meget besøgte, hvor du kan få et exact domain.

Skal du bruge hjælpe til markedsføring, webudvikling eller lignende? 

Adm. Direktør hos NordDank ApS

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)