Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan gebyr for erhvervskonto anses for en stiftelsesomkostning?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Cef:
Jeg har tidligere nævnt der her på siden( https://www.amino.dk/forums/t/290519.aspx) men spørgsmålet er om alle krumspringene overhovedet er besværet værd, eller man bare skal holde det simpelt og fokusere på sin forretning?
som mere var stiftlese af aps med lån osv

Her er det mere spørgsmål om man med vis fornuft kan stifte med en kapital der klarer de første omk så som visitkort og bank oprettelse mm - eller om man skal nøjes med 1 krone og så lave et lån til selskabet på disse små omkostninger ved opstarten

Der er det min klare opfattelse, at hvis man virkeligt er SÅ bange for at det går galt, at forskellen mellem 1 krone og de måske 5-10-000 der mindst sal til er vigtig, så er det stærkt tvivlsomt om man skulle starte i det hele taget. Jeg ved at IVS er lavet for netop 1 kr stiftelse, men kan også se den gode debat om alt for mange ejere der tager IVS alt for let og med kun 1 krone giver pokker i tvangslukning og givet også i evt kreditorer

Jeg håber IVS eftersynes her i foråret 2018 finder løsninger uden at ødelægge billig stiftelse, selv om jeg bedre og bedre forstår de som mener, at 1 kroner rent ud er noget pjat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Cef:
Jeg har tidligere nævnt der her på siden( https://www.amino.dk/forums/t/290519.aspx) men spørgsmålet er om alle krumspringene overhovedet er besværet værd, eller man bare skal holde det simpelt og fokusere på sin forretning?
som mere var stiftlese af aps med lån osv

Det var nu en kommentar hertil:

Skygge Manden:

Når jeg stifter et selskab, gøre jeg det med et meget lav beløb , da jeg vil heller vil låne selskabet penge og når der er penge til at betale tilbage, så træk dem ud på den måde.
For ellers kan du kun få det indskudte tilbage hvis du lukker selskabet og fradrag ved salg.
Men hvis der er en der tilbyder 1mio for dit forskel, ser jeg ikke det stor wow ved at få et fradrag på 20.000 eller 1 kr, når der er tale om en 1mio .
Så fortrækker jeg at formindske risikoen ved at tag pengene hurtigere ud.

Statsautoriseret revisor - København

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej john.

Jeg er enig med det du siger. Jeg ville have gjort det samme hvis jeg stiftede et aps.

Men siden et ivs giver dig mulighed for stifte med lavere beløb er det en anden snak.

Fradrag metoden som du nævner tager længere tid fordi den skal hele vejen igennem system, om man tror på selskabet eller ej.

Låne metoden skal ikke igennem hele systemet, det er bare hive pengene ud og bogfør det. Det er meget hurtigere.

Risikoen er en helt anden snak fordi det kommer an på om man har Vilje eller ej.

Fordi der er også risiko for låne metoden og ikke kun fradrag metoden .

Selvom du låner penge til selskabet og det går konkurs, så er pengene tabt.

Udover at jeg fortrækker at låne pengene til et ivs og ikke aps er fordi med et aps kan du skyde værdier ind , eksempelvis en varevogn eller værktøj, det kan du ikke med et ivs og derfor er det grund nr2 hvorfor jeg vælger låne metoden .

Men helt bestemt ville jeg vælge fradrag metoden hvis det var et aps

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg forstår sagtens hvad du siger - men synes nu stadigt, at taler vi den rene opstart - bankkonto etablering, visitkort, en lille hjemmeside osv - så skal man stifte så man har til den del. Det ser ikke smukt ud med 4 voksne der stifter med 25 øre hver - og ja lån er også risiko - større risiko for ejeren men det ses jo ikke af bank og andre. Dertil besværet hvis vi taler faktiske lån og ikke kort udlæg, at der skal rente og indberetning til skat af den osv sammen med den øgede risiko hvis det går galt, taler for at stifte med lidt mere

I begge tilfælde vil man også ofte jo have tabt mere end halv egenkapital på 0,00 split sekund - lån eller kapital - og skal huske generalforsamling med stillingtagen - for uden den kan der lettere måske en dag tales hæftelsesgennembrud. Der er jeg gammeldags og vil helst se stiftelse med dobbelt op det man med sikkerhed VED skal bruges dag 1 i princippet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Dec 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle de gode svar :).

Jeg regner med at låne selskabet penge til udgifterne, og så holde en generalforsamling om kapitalen. Det kan godt være jeg skulle have stiftet med mere kapital, men jeg tænkte det ikke var nødvendigt, når der er tale om et holdingselskab uden driftsomkostninger.

Mht. arbejdsskadeforsikring, så har jeg ladet mig fortælle at det er muligt at få dækket både drift og holding på samme police. Kan man så godt bare lade driftsselskabet betale policen, eller skal selskaberne deles om omkostningerne på en eller anden måde?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

SimonChris:
Mht. arbejdsskadeforsikring, så har jeg ladet mig fortælle at det er muligt at få dækket både drift og holding på samme police. Kan man så godt bare lade driftsselskabet betale policen, eller skal selskaberne deles om omkostningerne på en eller anden måde?
det ville jeg i alle fald nok bare gøre hvis forsikringsselskabet sender faktura til drift og ellers har begge CVR med på policen som nødvendigt

Egentlige lån skal du lige have en markedsrente (ofte 4-12% ) med på - uden kan du beskattes af den i alle fald som jeg husker det og det er lovkrav - Korte udlæg skal du ikke bekymre dig om - men egentlige lån små eller store - - rente som firma har fradrag for at du betaler skat af (lav skat)

God ide lige at huske generalforsamling og så er der ikke krav om tid for genetablering mm

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig .

Tilmeldt 4. Dec 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak igen :)

Skal referat fra generalforsamlingen sendes ind nogen steder, eller bare ligge i en skuffe hvis der skulle blive brug for det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

uploades til virk.dk

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

uploades til virk.dk

vh John Hannover

Hvor vil du uploade det henne? Referat for GF for kapitalberedskabet skal da bare ligge som dokumentation i skuffen.

Statsautoriseret revisor - København

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)