Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Freelance fra Danmark med lange ophold i Tyskland

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jun 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Iværksættere!

Jeg arbejder i marketing og har besluttet mig for at gå freelance da jeg er træt af chefen. Er der nogen der kan sige mig om der er nogle faldgrupper jeg skal passe på med? Dette bliver er mit planlagte setup:

Jeg har allerde en kunde i Norge på hånden. Jeg vil starte en enkeltmandsvirksomhed i Danmark som sender faktura ud til kunderne. Min folkeregisteraddresse er i Danmark men jeg opholder mig i praksis I Tyskland det meste af tiden.

Bliver det et problem? Hvordan fungerer det hvis jeg f.eks køber en computer til arbejdsbrug i Tyskland? Kan jeg så trække den tyske moms fra? 

Jeg vil virkeligt gerne ud over stepperne men vil heller ikke stå med håret i postkassen. 

Mange tak for jeres svar.

Tilmeldt 4. Dec 17
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare giv den gas, men husk nu at lægge penge til side til moms og skat. Hvis du gør og ellers bare googler lidt om de forskellige ting, så er du godt rustet.

Held og lykke

Find din næste varmekilde her: https://varmekilder.dk/ hvad enten det er pillefyr, gasfyr, pillebrændeovn eller andet...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

nej du kan ikke trække tysk moms fra i den dansk virksomhed - så er det måske en tysk du skal have. Du kan få den sendt til din danske virksomhed og så er det uden moms med med indberetning af erhvervelsesmoms

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

shivan:
Min folkeregisteraddresse er i Danmark men jeg opholder mig i praksis I Tyskland det meste af tiden.

Afhængig af omfang kan det hutigt blive et problem i forhold til om du ikke reelt vil være skattepligtig i Tyskland og herunder om ikke dit firma skal registreres i Tyskland.

Tilmeldt 12. Jun 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit problem er at jeg ikke er dansk statsborger. Jeg har permanent ophold i Danmark, men ikke i Tyskland. 

Derfor kan jeg ikke starte en virksomhed i Tyskland. Sad

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)