Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskytte sin ide med en NDA - men afgiver ved jo ikke hvad de skriver under på?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tænkt eksempel:

Lad os sige at jeg tror, at Silvan kan tjene penge på at tilbyde deres kunder et isolerings-tjek. Jeg vil gerne tilbyde Silvan at de kan formidle/sælge ydelsen til deres kunder, og jeg står for at levere ydelsen. Jeg vil dog gerne have at Silvan underskriver en NDA så de ikke bare kan sige nej tak til mig, og dagen efter selv gå ud med samme ide, med en anden leverandør.

Det er et helt tænkt eksempel, men hvordan fungere det i praksis at man underskriver en NDA på en ide - før man har hørt ideen? Hvis det er noget meget specifikt/niche præget, er det måske ikke noget problem - men de ved jo ikke om det er noget meget generelt.

De skriver jo under på noget de ikke aner hvad er, så hvis ideen f.eks. var noget meget bredt, som salg af dyreartikler, så er de pludselig afskåret fra at sælge dyreartikler, blot fordi at jeg har pitchet en ide for dem (antaget at de ikke beviseligt gør det i forvejen eller har planer om det).

Jeg tænker at det kan blive meget svært at få nogen til at underskrive en NDA og dermed give afkald på et marked som de ikke aner hvad er..?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ret i at det er vanskeligt at få firmaer til at underskrive NDA - og helt specielt hvis de ikke ved hvad det drejer sig om. 
Her er den store hurdle vel, at du jo aldrig kan forhindre dem eller andre i at lave en fuldstændig tilsvarende opsætning - du kan jo ikke eneret i danmark/verden på at tilbyde isolationscheck 

http://johnhannover.blogspot.dk/2015/02/fortrolighedserklring-nda.html  siger mere om hvordan det er med NDA

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)