Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til sponsorstøtte og skatteforhold

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Dec 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har forsøgt at finde svar på mine spørgsmål både via googling og søgning her på Amino uden at finde svar.

Håber I vil bære over med, at det bliver lidt kryptisk:

En person kan udføre en bestemt aktivitet, som det er i bestemte andre menneskers interesse at få udført. Disse vil gerne sponsorere denne persons udførelse af aktiviteten i en årrække frem. Hvordan skal personen organisere sig, og hvordan skal sponsorstøtten beskattes?

Eksempel: X mennesker ønsker at donere i alt 1,5 mio. kr. til en person for i løbet af de næste tre år at udføre en aktivitet, som er forbundet med omkostninger på 5.000 kr. om måneden. Derudover skal personen have løn på fx 35.000 kr. om måneden.

Jeg går ud fra, at personen skal oprette en enkeltmandsvirksomhed?

Hvem skal svare hvilke skatter hvornår?

Giver det skattemæssigt mest mening at bede personerne donere hele støtten på én gang eller at sprede det ud over flere år?

Er der andet man skal have med i overvejelserne?

På forhånd tak!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt vil modtager være skattepligtig af donationerne - og her kan der både være tale om direkte ved modtagelsen eller skattemæssig periodisering over flere år, hvis der er knyttet en forpligtelse til at udføre det  - som eller kan betyde at donationen skal gå tilbage

Nu beskriver du ikke ret meget om, hvad det er den person kan udføre som gør at andre vil betale 1,5 mio i sponsorstøtte (er det sport eller noget indtægtgivene eller??) og der er også et spørgsmål om hvorvidt disse donatorer så har skattefrihed eller om det er gaver osv - så jeg synes frem for google og amino du skal få lavet planen meget tydelig og så ofre ½ time med en revisor på at belyse alle aspekter

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Dec 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret, John! Ja, jeg holder det vagt, men det er, fordi aktiviteten er så identificerende. Jeg vil snakke med en revisor, sådan som du foreslår. Igen skal du have tak.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)