Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Svig i forening, hvad må man skrive i referatet

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

For en gangs skylder det mig som søger lidt hjælp.

Sagen er den, at vi har konstateret at formanden i vores boligforening har haft lidt for lange fingre, fået refunderet udgifter han ikke havde afholdt og begået dokumentfalsk ved forfalskning af andre bestyrelsesmedlemmers underskrifter - Yes hyggelig fætter...

Han er nu afsat, der er opgjort et krav imod ham og han er politi anmeldt. MEN den process kommer nok til at tage en del tid.

Nu må man jo ikke kalde nogen for en tyv uden de reelt er dømt for tyveri, så spørgsmålet er om vi må og hvordan vi får dette kommunikeret til resten af beboerne?

Statsautoriseret revisor - København

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Uden den store jura eksamen ville jeg nu nok bare holde mig til, at formanden er fratrådt og ny formand tiltrådt xx person

Bestyrelsen har set det nødvendigt at undersøge forhold under den fratrådte formands embedstid, og vil fremkomme med nyt siden.

--------------

I har så ikke beskyldt for noget men det vil være ret umuligt at undgå at fortælle boligejerne noget - uden at gøre klart at der er en undersøgelse igang.

I vil få spørgsmål, og må bare forholde jer til det I har udsendt og, at I ikke ønsker at udtale jer yderligere før alt er undersøgt og det skal alle med viden så forholde sig til og solidarisk holde sig til. -og så skal der arbejdes så hurtigt som muligt for at nå frem til politiafgørelse om sigtelse i det mindste 

Det er givet ikke forbudt at sige at der er politianmeldt for mistanke om yyy - men unødigt synes jeg måske det er her, hvor det ikke er ansatte en boligejere

Jeg har engang som best formand måtte fyre en ny direktør der snød og her fik jeg topadvokat OK for at sige ligeud til medarbejderne, at xx omg var bortvist grundet mistanke om underslæb.

 
Det fortalte jeg direktøren ville ske næste morgen, og i stedet valgte han at sige op - og til personalet forklarede jeg, at grundet uoverensstemmelser havde xx sagt op (og her vidste jeg så faktisk at det allerede var ude, da det var en i bogholderiet der havde kontaktet mig (og en del af sine kollegaer) men alt gik fredeligt - og manden blev dømt siden)

Just my 10 penny

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Cef:
Nu må man jo ikke kalde nogen for en tyv uden de reelt er dømt for tyveri, så spørgsmålet er om vi må og hvordan vi får dette kommunikeret til resten af beboerne?


Fakta og kun fakta.

Noget i retningen af:

"Vi har konstateret alvorlige uregelmæssigheder i foreningens økonomi. I den sammenhæng har vi valgt at afsætte og politianmelde formanden. Vi har opgjort et krav på x kr. mod ham. Vi vil løbende holde medlemmerne orienteret. Som ny formand har bestyrelsen udpeget x-person."

Jeg mener, at foreningens medlemmer har krav på at kende det beløb, som mangler i kassen, så de kan vurdere, hvor slemt det står til.

Aftal så, at kun formanden udtaler sig, så der ikke kommer divergerende fortællinger ud. Alle andre henviser til formanden. 
Vær åben, så snart der er nyt i sagen.

Venlig hilsen
Hans

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for svarene. Vi har skrevet det så generisk som muligt, så der ikke direkte nævnes noget, men således der ikke er nogen tvivl om, at formanden har trukket sig pga. dette.

Der skal ikke herske nogen tvivl om, at vi ønsker dette skal være så gennemsigtigt som muligt for beboerne, hvad der er foregået. Vi ønsker dog ikke, at lade en katteport stå åben ifht. en mulig injurie sag den modsatte vej... Derfor har administrators advokat også gennemlæst og godkendt beskrivelsen inden det sendes ud, så dem der ikke deltog på mødet også er orienteret.

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)