Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skifte navn?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Nov 17
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Jeg har et problem.

For nogle år tilbage valgte jeg at få navn på mit fars firma. Jeg gjorde for at hjælp min familie. Jeg kan ikke huske helt grunden til hvorfor mit fars navn ikke kunne komme på.

Dog, i 2010 blev jeg syg og fik en diagnose i 2012. Siden da har jeg fået en del mere diagnoser som gør jeg ikke kan få et normal arbejde eller en uddannelse. Jeg går lige nu på fjernundervisning, som er det eneste jeg kan men, jeg kan ikke gå der for evigt. 

Jeg har prøvet at snakke med mit far om at finde ud af at få mit navn ud, så jeg har mulighed for at få mere hjælp, men jeg kan ikke rigtig få svar ud af ham og det ender altid i et skænderi.

Jeg prøver at starte et firma ved siden af på samme CVR, så jeg kan tjene nogle penge. Det er dog også den eneste grund, som jeg jo ved at forkert. Jeg er bare desperate på at få mere styr på mit liv.

Er der en som har forstand på det her? Det er et enkeltmandsvirksomhed.

Er der en mulighed for at skifte navn uden at lukke firmaet? At lukke det komme nemlig ikke på tale, det ved jeg med sikkerhed.

Tak på forhånd.

Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Hvis dit navn og personnr. er registreret som indehaver af en enkeltmandsvirksomhed med et aktivt CVR-nr., så kan du ikke oprette et nyt enkeltmandsfirma i dit eget navn.

Du har den mulighed, at du i stedet stifter et selskab - eksempelvis et IVS. Her er kapitalkravet på 1 kr. Herudover kræver det naturligvis en selskabskonto i en bank, et gebyr til Erhvervsstyrelsen på 670 kr. samt krav om ansvarsforsikring på dig som ejer. Du skal derfor nøje overveje, hvad dine hensigter er med selskabet, og om det rent økonomisk kan betale sig.

Ellers må du jo snakke med din far om, at du lukker enkeltmandsvirksomheden, og han så selv etablerer sig med et CVR-nr.

Håber jeg har forstået dig rigtigt. Pøj pøj.

Mvh. Kasper

Tilmeldt 30. Nov 17
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke oprettet et nyt. Det er en bi-brance (staves) - det står under samme CVR. Jeg formulere det forkert.

Jeg må tage en snak med min far, tak.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)