Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP, er jeg i brud med markedsføringsloven?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Sønderborg
Tilmeldt 29. May 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg sidder pt. som marketingmand hos et konsulenthus, og er pt. beskæftiget med Canvas salg.

Derfor har jeg naturligvis sat mig godt ind i stoffet, virksomheden og situationen, men efter en lille diskussion på arbejdspladsen bliver jeg i tvivl om det jeg gør er lovligt?

Det vores produkt er:

Vi sælger konsulenter til virksomhed der har et behov for konsulentassistance.

Mit salgs-argument ved Canvas er: At det er GRATIS for konsulenten, fordi de ikke betaler noget for at oprette sig, være medlem af eller tage arbejde igennem vores platform. - Avancen bliver derfor pålagt virksomheden og kun virksomheden i den situation hvor virksomheden acceptere konsulenten og dens pris.

Min chef er dog af en anden holdning og mener ikke at jeg MÅ bruge betegnelsen Gratis i min markedsføring, fordi selvom avancen bliver pålagt virksomheden er det stadig konsulenten der betaler, selvom det ikke bliver taget af deres timeløn?

Jeg forstår desværre ikke nok til forretning, B2B og konsulentydelser, til at kunne se hans argumentation, men hvis ikke Konsulenten mister penge (altså får den timeløn han er lovet) så betyder det vel ingenting at virksomheden der har opgaven skal betale avancen?

Må det kaldes Gratis, eller er det ikke gratis for konsulenten jf. markedsføringsloven og alle andre love også...?

Hjælp!

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder lige på kanten at kalde det gratis.

Ville det ikke være lige så godt et salgsargument at kalde det hvad det er: "No cure - no pay"

Det er hvert fald sådan jeg læser det du skriver; at det ikke koster noget, medmindre der er resultater.

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Fra Sønderborg
Tilmeldt 29. May 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

For virksomhederne med opgaver er det helt klart også "No cure, No Pay", eller som vi kalder det, "No Match, No Pay"...

men det her spørgsmål er rettet mod konsulenten.

Derfor er mit spørgsmål forsimplet: må jeg her reklamere med at brugen af vores platform er gratis, når det ikke koster konsulenten noget som helst at bruge platformen, fordi virksomheden betaler vores avance ved en ansættelse?

Det kan godt være jeg er dårlig til at forklare problemstillingen, ellers forstår jeg bare ikke lovstoffet?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)