Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Windows Vista problem

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

LOL ja slut dig endelig til LINUX folkene...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:20

Remydk:

LOL ja slut dig endelig til LINUX folkene...

Jeg kendte faktisk kun til Linux fra server-delen, men det er en ufattelig brugervenlig grafisk brugerflade i den Linux. Den er faktisk nemmere at bruge end Windows VistaWink 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 19:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja jeg skulle også igennem den fase med Linux. Men nu har jeg min kannon gode XP. Jeg har aldrig problemer med at den går ned og fryser.

Men vi skal jo alle igennem Linux og Openoffice. Før vi værdsætter og behandler Windows rigtigt.

Nu får jeg helt sikkert bidt hovedet af.. lol

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 19:46

Jeg blev faktisk utrolig overrasket over hvor nem Ubuntu Linux var at installere på min nye bærbare computer, det var faktisk nemmere at installere en både Vista og XP. Det største problem lige pt. er alle legebørnene som vil kunne spille :)

Derudover er der en masse branchespecifikke applikationer som bliver udviklet til et bestemt operativsystem, og det er begge veje faktisk. Men det er ikke noget du eller jeg kan løse det kommer ligeså stille som virksomhederne lærer lektien :)

For mange kan Linux være et godt alternativ, men de fleste er bange for at lære noget nyt. Dog vil jeg mene at skiftet fra XP til Vista er ligeså besværligt som skiftet fra XP til Ubuntu.

Dbh

Mikkel Christensen 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:53

mcsolutions:

Jeg blev faktisk utrolig overrasket over hvor nem Ubuntu Linux var at installere på min nye bærbare computer, det var faktisk nemmere at installere en både Vista og XP. Det største problem lige pt. er alle legebørnene som vil kunne spille :)

Derudover er der en masse branchespecifikke applikationer som bliver udviklet til et bestemt operativsystem, og det er begge veje faktisk. Men det er ikke noget du eller jeg kan løse det kommer ligeså stille som virksomhederne lærer lektien :)

For mange kan Linux være et godt alternativ, men de fleste er bange for at lære noget nyt. Dog vil jeg mene at skiftet fra XP til Vista er ligeså besværligt som skiftet fra XP til Ubuntu.

Dbh

Mikkel Christensen 

Fuldstændig enig, Ubuntu kan bestemt også anbefales. Man kan være heldig at Wine kan køre de spil eller andre windows app.
Jeg ved ihvertfald at Wine kan kører TotalCommander - som umiddelbart var det eneste program der kunne få mig til at blive på Windows..Wink

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 19:58

Desuden er det forkert at omtale "brugerfladen" på linux. Linux har ingen brugerflade, derimod har den udgave af linux (din linux distribution) en bestemt brugergrænseflade. Der findes faktisk mange hundrede brugergrænseflader til Linux...bare lige for at rette lidt på dig :)

Har brugt Linux i mere eller mindre 14 år ... 

Fra Randers
Tilmeldt 13. Nov 05
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 22:45

Malene: Godt du fik løst problemerne :)

Alle: Når jeg hører folk brokke sig over Windows Vista, så husker jeg tilbage til dengang hvor Windows XP kom frem. Der var rumlen nøjagtig den samme. Der var det kun Windows 2000 eller 98 der duede - det var også først da SP1 kom, at folk begyndte at acceptere systemet. Men det har folk ligesom glemt Stick out tongue Jeg kører med Vista på min stationære og XP/Ubuntu (dualboot) på den bærbare og min maskine på arbejdet. Der er sq ikke den store forskel.. Man skal selvf. lige vænne sig til at der kommer flere UAC-advarsler, men det er en tilvænningssag .. Jeg synes ikke det er slemmere end f.eks hvis man udfører samme administrator-opgave i Ubuntu... Det er prisen for øget sikkerhed. Nogle bliver pissed og slår det fra - jamen så kan man jo lige så godt køre Windows XP..?

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 23:11

whatever:

fordomme - det er ikke korrekt - der er mange problemr med Vista endnu og kommer først at blive løst når de første service packs udkommer.  

Der må jeg lige rette dig. 95% (eller mere) af SP1 til Vista er allerede frigivet gennem windows update. Så dem der forventer en virkning alá SP2 til XP bliver slemt skuffede.

Jeg har kørt med vista i snart ét år. Jeg har aldrig.. ALDRIG måtte opgive et at få et eller andet til at virke i vista, og jeg installerer alt muligt lort. Vista har så mange fede ting som XP kun kan drømme om. Det har for mig været mindst ligeså stabilt som XP. Eneste anke jeg har overfor Vista, er den lange tid det tager at starte PC'en op. Men så vidt jeg ved, så er en rettelse til dette blandt de sidste % der mangler i SP1.

9/10 af de personer, der siger Vista er noget lort, har aldrig selv prøvet det, men har hørt at det er noget lort.
9/10 af de personer jeg har snakket med, der allerede har vista, siger Vista er træls, men siger samtidig,at de godt ved det er fordi de er vant til andet. Kommer tid kommer råd Smile

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)